nettbutikke |
Post Reply ![]() |
Author | |
knutarn ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 06 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 mai 2008 at 16:01 |
Hei.. har tenkt og starte en nettbutikke som selger HO hus natur osv..
Er det noen som vett hvor jeg kan importer det i fra hen? Mvh Knutarn ![]() |
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror aldersgrensen for å starte bedrift er 18år.
Kan være jeg tar feil, bare rett meg hvis det er feil. Edited by eibro - 16 mai 2008 at 16:14 |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
knutarn ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 06 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 26 |
Vett. Det er fattarn som skal starte, Jeg skal bli med:D
|
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Ok da skjønner jeg.
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Hehe=)
Så viss det er noen som kann no om det så spytt ut=) |
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
Skal det selges rullende matriell også??
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
rullende matriell?
|
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
Lok, vogner og godsvogner mener jeg.
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
aa.. Ja.. men skal først bynne med ting som ikke er så dyrt, så kan vi se om det blir solgt no=)
|
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
Ok.
Lykke til. |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
jo takke=) Håper det er noen som vett om no=)
|
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
Dere kan jo besøke neste utgave av den tyske fagmessen hvor omtrent alle produsentene er tilstede og presenterer sine produkter og nyheter:
Ellers er det ikke noe værre enn å sende en mail til produsentene å spørre om å få bli forhandler... Men regn med at en del av dem forlanger startinnkjøp på 10-50.000 kroner for at du skal få sette i gang.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
ok..
Vett dere om noen produsentene? Edited by knutarn - 16 mai 2008 at 18:55 |
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Da synes jeg du skal kontakte MODEL-SCENE som produserer noe av det vakreste når det gjelder trær etc.
Har enda ikke sett noen her på berget som har tatt inn disse produktene for salg?
Jeg blir kunde hos deg tvert!
![]() For sellers: Sellers will receive individual discounts. ![]() Arne Edited by aha - 16 mai 2008 at 19:44 |
|
![]() |
|
aa.Kult. Må bare læere meg det med import:D Er det noen som har drivi med import før?
|
|
har skrive vansker
|
|
![]() |
|
jlo ![]() Viderekommen ![]() Joined: 30 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Du må først ha et Norsk registrert firma (med organisasjonsnummer) og være med i mva-registeret. Det kan også være fornuftig å ha et Tollkredittnummer, men er ikke helt nødvendig. Og husk det er ikke nok å kjøpe inn det du selv liker, det er viktigere å kjøpe inn det kundene vil ha. Og det kan være vanskelig å vite. Men klarer du det vil det gå bra.
Send også en mail til ulike leverandører og spør hva de krever av deg. Lykke til jlo |
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Jeg har aldri startet butikk selv, men jeg har lagd nettbutikk for noen - og de sier at det er lurt å starte med få merker til å begynne med, da er det lettere å få med større og flere merker etterhvert.
|
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Dette er skrevet i beste mening og ikke ment som surmaget kritikk men en vennligsinnet rettledning.
Jeg forstår det som at du er ganske ung av alder og "brenner" for hobbyen? Av den grunn, tror jeg at du kanskje har begrensede midler å legge i varebeholdning og lager i oppstartsfasen?
Det er alt for mange i denne hobbyen som prøver å finansiere egen hobby med å "selge litt til andre". Dette er skjeldent en suksess rent økonomisk og man kan bare se på firma som dukker opp og forsvinner etter en tid.
Det som er viktig for å lykkes er enten å selge ting som ingen andre har, eller kan få tak i, i sitt vareutvalg og som det er etterspørsel etter i markedet eller å selge det man har til priser som er lavest i markedet og derved "utkonkurrere" andre.
Sevfølgelig er ting som service og leveringsdyktighet en betingelse for å kunne overleve.
Du sier selv at du har "problemer med det verbale". Det er ikke det beste utgangspunkt for å starte nettbutikk, der all kontakt med kundene foregår verbalt. Likeså skjer det meste av kontakten med leverandører i utlandet i skriftelig form - gjerne på både tysk og engelsk. - Kanskje om du hadde vært en "kløpper i kinesisk", kunne du ha en fordel i markedet?
Som nystartet firma vil du ha alt dette å ta hensyn til. Det er et knallhardt marked du har tenkt å satse i. For å komme ut med en smule gevinst, må du ha en viss omsetning og fortjenestesmarginer. Jeg kan neppe se at det er mulig for et nystartet firma å overleve med kun "å selge det som alle andre gjør" uten spesialprodukter som de er alene om.
Skulle du fortsatt ha lyst til å starte nettbutikk - så ønsker jeg deg lykke til!
MVK Kjell H.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |