Dekaljakt |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Gedsom76 ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 13 november 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 mai 2008 at 00:02 |
|
Hej
Jag är på jakt efter dekal till di 3 gul jernbaneverket.
Vet någon här var jag kan få tag på den dekalen?
Firma Amundsen har tydligen slut.
Vem har gjort den dekalen?
Jag behöver också en norsk telefonkiosk. Går en sån modell att köpa nånstans ifrån?
Tacksam för svar!
MVH
Gerhard S
|
||
![]() |
||
rapp ![]() Nykommer ![]() Joined: 11 april 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hei, Electrade har dekaler. Ta kontakt med de og hør om de kan skaffe til Jernbaneverkets Di3 også.
|
||
![]() |
||
PR ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 372 |
|
Hei
Har du hørt med Hobbytain i Drammen? De har også dekaler av samme type som Amundsen har PR |
||
![]() |
||
PaTrond ![]() Viderekommen ![]() Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
|
Tror ikke Amundsen har noe problemer med å sende dekaler, bare si hva du skal ha så sender han nok det. Norske telefonbokser har jeg ikke sett noe sted.. Er det noen som ser det hadde jeg vært kjempe takknemmelig jeg og
![]() Men er det mulighet for å få seg karosseriet og chassiet til BM73 siden de selger dekaler til Signatur??
|
||
|
||
![]() |
||
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
Modellcompagniet har/hadde
Det står en på "Liå" også
![]() Arne
|
||
![]() |
||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
|
![]() |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
![]() |
||
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
|
"Hadde" er nok mest riktig. Så vidt jeg husker ble telefonkiosken raskt utsolgt i opphørssalget ... ![]() |
||
Bjørn Egil
|
||
![]() |
||
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
|
Hei. Det er jeg som lagde disse en gang i tiden. Ta kontakt med Scandinavian Miniatures (www.messingmodeller.no) så fikser de det sikkert til deg.
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
![]() |
||
PaTrond ![]() Viderekommen ![]() Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
|
Da var det bare å få min bror til å hjelpe meg. Klarte å få han med på å lage Maglev til sommeren i går ,så..
![]() Vel, så at Roco kommer med Maglev snart eller neste år.. Så blir kanskje bare å farge om til noe Signatur liknende..
Hvor mye koster de modellene fra Scandinavia Miniatures? Edited by PaTrond - 10 mai 2008 at 19:39 |
||
|
||
![]() |
||
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
|
Nå ble det litt forvirring her. Jeg svarte opprinnelig på forespørselen om dekaler til DI3..
Telefonkioskene er faktisk å få tak i hos en annen leverandør. De er laget i etset hvitsølv, og er til og med ferdig malt slik at de bare er å lodde/linme sammen! Det kommer forøvrig en liten reportasje om dette i kommende MJ-bladet. Jeg sender deg en PM med kontaktinfo. Edited by Pelle - 11 mai 2008 at 20:01 |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
![]() |
||
|
Hehe, beklager.
http://www.amundsenhobby.no der finner du lett tlf. nummeret eller e-post adresse hvor du kan spørre. Står en haug med dekaler ved inngangen på butikken, så tviler ikke på at det står noen Di3 dekaler der.
Ellers kan google hjelpe, men tror nok Di3. ... ikke er så lett søkeord, men du finner nok en haug med andre norske butikker der.
|
||
|
||
![]() |
||
Gedsom76 ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 13 november 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 20 |
|
Hej
Tack för alla era svar!
Vilken service det var på detta forum. Ni norrmän är verkligen trevliga!
![]() ![]() Jag fick tag i en JBV-dekal hos Hobbytrain i Drammen. Mycket bra firma att ha att göra med.
Ska dekalens blåa JBV-logga se så urvattnad ut? På mitt ex såg man att dekalen är utskriven på skrivare och att blå-färgen var nästan slut.
Är det så dekalen är eller ska jag klaga?
Har någon en bild på en bra sån dekal eller en som är redan ditsatt på en Di 3 modell?
MVH
Gerhard S
|
||
![]() |
||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
|
Nå vet jeg ikke hvordan dekalen du fikk tak i ser ut, men fargekoden på Jernbaneverkets blåfarge til logoer er følgende:
Et bilde som viser logoen i fronten på Di 3.628 finner du her: http://pix.njk.no/17/17894-TM4466.jpg
Hilsen Kjetil
|
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Bra og bra, de er i allefall rimelig greie i fargen, men det er noe galt med logoen nederst.
Bunnen av "kakestykket" er rett i stedet for buet. Dekalene til venstre er fra en annen produsent til sammenligning.
![]() Edited by jevistad - 13 mai 2008 at 20:22 |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
Hvordan er disse andre dekalene da i sammenligning? Ikke helt lett å se på bilde
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Mye bedre
![]() |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
enten er det veldig liten bil, ellers så har du noen store dekaler;)
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
|
Det var Hans Strømnes som produserte disse telefonkioskene. Det er fantastisk fine modeller, etsingen er førsteklasses. Lenge siden jeg har hørt noe fra mannnen, så jeg vet ikke om telefonkioskene fortsatt er i salg. |
||
![]() |
||
|
Hej
Jon Einar vem har gjort de andra JBV-dekalerna du visade?
De såg klart bättre ut i färgen.
MVH
Gerhard S
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |