Onlinebutikker i USA? |
Post Reply |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 april 2008 at 17:25 |
Hvilke altenativ finnes det til Walthers når det er snakk om online mj-butikker i USA?
Walthers har jo kanon utvalg, men de er ganske dyre. Tips og erfaringer mottas med takk! |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sjekk på www.eBay.com om du finner noe av det du vil ha i Walthers katalogen. Flere og flere butikker bruker eBay også. Jeg kjøpte nettopp splitter ny Badger Airbrush til $ 19,99. men med porto ble det $56.99, men dog rimelig vil jeg si. Her er ett forslag: http://stores.ebay.com/WesternTrains-and-Kitsve
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Caboose hobbies anbefales av noen, ser jeg Har ikke sjekka priser, men nettbutikken er fin.
Edited by Henning L - 19 april 2008 at 09:58 |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det ikke slik at de bare sender med UPS til Norge, noe som kan bli dyrt ved mindre sendinger? Dette vet sikkert andre om. Nå kommer det jo helt an på hva du er på jakt etter, men her er noen andre forretninger som jeg selv eller noen jeg kjenner har ok erfaringer med: Trainworld - de har ofte en del kjempetilbud, særlig i HO Standard Hobby Supply MB Klein For DCC Lichtfield Station Tonys Train Exchange Det finnes en side med oversikt over hobbyforretninger, noen av de har vel linker - se f.eks liste hos Walthers For frakt kan JetCarrier være et alternativ. |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener da jeg har fått sendingene fra caboose rett hjem med posten jeg... I tillegg så har jeg lagt merke til at de deler fakturaen i en varedel og en fraktdel slik at det kun er varedelen som sende med pakken når den går gjennom fortollingen og det skal beregnes moms.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har brukt litt forskjellige online butikker over there. Caboose Hobbies utmerket seg ved både stort utvalg og personlig service. Verken Caboose eller Walthers er av de rimeligste, hvis prisen er viktig.
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vær oppmerksom på at Caboose Hobbies sender det som flyfrakt (DHL), i allefall hvis det må sendes som pakke og ikke brev.
Da blir det fort en 1000-lapp i frakt
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fikk en pakke fra caboose hobbies for en ukes tid siden. Jeg hadde ikke spesifisert fraktmetoden, og den kom da som DHL ekspress. Frakten på pakken (4 Kg) kom på 100$ eller 500 kroner.
Varene ble bestilt en mandag ettermiddag, og allerede torsdag formiddag ringte DHL for å få levere ut pakken fra bilen. Et meget positivt tiltak da mange andre transportører bare tar med seg pakken tilbake til terminalen og sender deg et brev dersom du ikke er hjemme akkurat når de er på døren din. Og i tillegg så var den imponerende korte leveringstiden og verdt sine kroner da pakken bl.a. inneholdt skinner til steinsnes havn
Regningen på fortollingen kom i posten i går. I tillegg til moms tok DHL 110,- for fortollingsjobben, hvilket er billigere enn posten. Og ikke minst positivt i forhold til at grauthuene på posten lar pakka ligge på tollageret sitt en ukes tid for å gjøre ferdig fortollingen før de gidder levere ut pakken til mottageren.
Når det gjelder regningen fra caboose så kom den som tidligere delt i to fakturaer: en for selve varene, og en for frakten. Det betyr ikke all verden, men noen kroner spart blir det da DHL dermed bare bruker varefakturaen slik at det ikke regnes norsk moms av frakten.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |