MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Onlinebutikker i USA?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Onlinebutikker i USA?

Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Onlinebutikker i USA?
    Posted: 18 april 2008 at 17:25
Hvilke altenativ finnes det til Walthers når det er snakk om online mj-butikker i USA?

Walthers har jo kanon utvalg, men de er ganske dyre.

Tips og erfaringer mottas med takk!
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2008 at 18:54

Sjekk på www.eBay.com om du finner noe av det du vil ha i Walthers katalogen. Flere og flere butikker bruker eBay også. Jeg kjøpte nettopp splitter ny Badger Airbrush til $ 19,99. men med porto ble det $56.99, men dog rimelig vil jeg si.

Her er ett forslag: http://stores.ebay.com/WesternTrains-and-Kits

Smileve
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2008 at 09:58
Caboose hobbies anbefales av noen, ser jeg Har ikke sjekka priser, men nettbutikken er fin.

Edited by Henning L - 19 april 2008 at 09:58
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2008 at 12:47
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Caboose hobbies anbefales av noen, ser jeg Har ikke sjekka priser, men nettbutikken er fin.

Er det ikke slik at de bare sender med UPS til Norge, noe som kan bli dyrt ved mindre sendinger? Dette vet sikkert andre om.

Nå kommer det jo helt an på hva du er på jakt etter, men her er noen andre forretninger som jeg selv eller noen jeg kjenner har ok erfaringer med:
Trainworld - de har ofte en del kjempetilbud, særlig i HO
Standard Hobby Supply
MB Klein
For DCC
Lichtfield Station
Tonys Train Exchange

Det finnes en side med oversikt over hobbyforretninger, noen av de har vel linker - se f.eks liste hos Walthers

For frakt kan JetCarrier være et alternativ.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2008 at 14:13
Originally posted by KnuT KnuT wrote:

Er det ikke slik at de bare sender med UPS til Norge, noe som kan bli dyrt ved mindre sendinger? Dette vet sikkert andre om.

Mener da jeg har fått sendingene fra caboose rett hjem med posten jeg... I tillegg så har jeg lagt merke til at de deler fakturaen i en varedel og en fraktdel slik at det kun er varedelen som sende med pakken når den går gjennom fortollingen og det skal beregnes moms.

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2008 at 16:51
Har brukt litt forskjellige online butikker over there. Caboose Hobbies utmerket seg ved både stort utvalg  og personlig service. Verken Caboose eller Walthers er av de rimeligste, hvis prisen er viktig.
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2008 at 18:38
Vær oppmerksom på at Caboose Hobbies sender det som flyfrakt (DHL), i allefall hvis det må sendes som pakke og ikke brev.
Da blir det fort en 1000-lapp i fraktDead
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2008 at 12:44
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Vær oppmerksom på at Caboose Hobbies sender det som flyfrakt (DHL), i allefall hvis det må sendes som pakke og ikke brev.
Da blir det fort en 1000-lapp i fraktDead

Fikk en pakke fra caboose hobbies for en ukes tid siden. Jeg hadde ikke spesifisert  fraktmetoden, og den kom da som DHL ekspress. Frakten på pakken (4 Kg) kom på 100$ eller 500 kroner.

Varene ble bestilt en mandag ettermiddag, og allerede torsdag formiddag ringte DHL for å få levere ut pakken fra bilen. Et meget positivt tiltak da mange andre transportører bare tar med seg pakken tilbake til terminalen og sender deg et brev dersom du ikke er hjemme akkurat når de er på døren din. Og i tillegg så var den imponerende korte leveringstiden og verdt sine kroner da pakken bl.a. inneholdt skinner til steinsnes havnWink

Regningen på fortollingen kom i posten i går. I tillegg til moms tok DHL 110,- for fortollingsjobben, hvilket er billigere enn posten. Og ikke minst positivt i forhold til at grauthuene på posten lar pakka ligge på tollageret sitt en ukes tid for å gjøre ferdig fortollingen før de gidder levere ut pakken til mottageren.

Når det gjelder regningen fra caboose så kom den som tidligere delt i to fakturaer: en for selve varene, og en for frakten. Det betyr ikke all verden, men noen kroner spart blir det da DHL dermed bare bruker varefakturaen slik at det ikke regnes norsk moms av frakten.

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.