Roco digitalt startsett med TEE togsett |
Post Reply ![]() |
Author | |
rapp ![]() Nykommer ![]() Joined: 11 april 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 april 2008 at 21:51 |
Hei, kan noen forteller en nybegynner hva som er forskjellen på de to digitale startsettene fra Roco som begge inneholder TEE togsett. Det ene settet har sju vogner inkl. lok mens det andre har fire inkl. lok. Det første har også flere skinner. Begge kommer med multiMOUSE. Det første/største koster omtrent halvparten av det andre!!!
Er det fornuft i dette, og i så fall hva er det jeg ikke har forstått, og hva går jeg glipp av hvis jeg velger det største og billigste? Er det noen som har erfaring med noen av disse?
Lenke til de to hos Amundsen Hobby: stor og billig, liten og dyr
(Fant forøvrig en god omtale av et annet Roco startsett her)
Alle tips mottas med stor takknemlighet.
|
|
![]() |
|
bergsagel ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Settet til 4000 blanke er med lyd og drift på alle 6 aksler. Strømførende koblinger
Det andre ser ut til å ha drift på 2 aksler og uten lyd.
Det var det jeg kunne observere sånn i farten...... Edited by Alvalia - 11 april 2008 at 22:08 |
|
![]() |
|
Herman ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Stor og billig er en modell av det tyske VT 11.5.
Liten og dyr er en modell av det sveitsiske TEE-RAm. |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Angående "LITEN" og dyr så koster dette firdelte motorvognsettet 3160kr alene på NMJ. Legg på 840kr for digitalstyring fra roco og mange skinner, så er ikke prisen så verst.
TEE-RAm er jo mye finere utført en VT11.5, men det er jo bare min mening. |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Multimusen(digitalstyring) til Roco koster 1865 kr. Kjøper man et startsett får man lok+vogner og skinner *gratis* |
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
rapp ![]() Nykommer ![]() Joined: 11 april 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Det er vel ingen tvil om at startsettene til Roco er gunstig priset. Spørsmålet er heller om TEE-RAm-togsettet er verdt 2000,- mer enn VT 11.5-togsettet. For den prisen kan jeg jo alternativt kjøpe et ekstra lok. Men ut i fra svarene over kan det tyde på at TEE-RAm faktisk ER verdt prisen
![]() |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
du kan lese om hva TEE-RAm innneholder her: http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=302_331&products_id=2920&osCsid=e5d9e41679f40fa475f295172b09814c
|
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |