Fremo fersking |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mars 2008 at 21:03 |
|
Da har jeg klart å melde meg på Fremo treffet i Arendal......etter press fra flere kanter..........er det noen som passerer Larvikstraktene og har sitteplass samt trenger bærehjelp?
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva?!
Har den grønne lekkerbisken streika Men den er kanskje ment for komfort og ikke lagringsplass Ser ut til at dette blir ett stort treff...synd jeg ikke kan komme |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Morten
Godt gået !! Måske du har hænderne fulde, når du skal retur.
Hilsen
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
jøss!!!
Da får du kanskje se min nyeste kreasjon. Vil ha premiere på den der. så kan dere heller tippe hva jeg nå har mekket i sammen. Kan røpe at jeg har brukt teknikker som jeg ikke har benyttet før i modellbygging..
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Siden du skal til Arendal "forhåndsgjetter" jeg på BM87.
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
feil
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Daniel Aune
Post Options
Thanks(0)
|
|
Olala!
Gleder meg!! |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neida, Lotusen har ikke streika........prøver et noe mer miljøvennelig alternativ først.............det er mere oppsiktsvekkende at jeg faktisk skal på BEDEHUS for å se på DC tog
|
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Steinar Snøtun
FREMO-forummedlem Joined: 22 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er flere som er blitt omvendt og sett lyset i tunnelen etter en helg på det bedehuset.
|
||
Steinar
|
||
Togbutikken
Kommersielle aktører Joined: 02 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du holder ikke å bare se på dem når du er på FREMO-treff! Det er i aller høyste grad en deltakersport, så du må nok belage deg på å kjøre dem også |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei
Husker det stadig (Gardermoen) Drømmer om det om natten og har svedeture
Be en bøn og hold tungen lige i munden
Vi ses
Dan
|
||
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da anbefaler jeg at du tar toget fra Larvik mot Skien ca 16:15 på fredagen. I Skien setter du deg på Y1-vogna og reiser til Nordagutu. Der bytter du til toget mot Sørlandet. (Jeg og fire andre kommer med dette toget) Så går du/vi av på Nelaug, og bytter til Arendalsekspressen.
Så kan du heller sitte på i en eller annen bil hjemover
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Husk bare på å ta bildene dine mellom kjøresesjonene (eller med telelinse under kjøringen). Lokpersonalet liker ikke å snuble i fotografer eller fotostativer under kjøringen. |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Som tidligere nevnt her; det er mange som har blitt omvendt og sett lyset etter en helg på dette menighetshuset Forbilderiktig kjøring er selve kjernen i FREMO-tanken, så jeg anbefaler deg å gjøre et forsøk! |
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei alle
Måske skal Fremo miljøet overveje at tilbyde retledende samtaler til de som endnu ikke har set "lyset".
Mange hilsner
Dan
|
||
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis ikke du alt har vært der så bør du i så fall skynde deg og ta bilder av Lauve stasjon. Såvidt jeg vet er det anbud ute på rivning av både stasjonsbygning og godshus der...
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Steinar Snøtun
FREMO-forummedlem Joined: 22 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her kan det nok trengs noen alvorlige samtaler ja.
Skal se det blir tilbud på masse brukt AC materiell og utstyr om ikke så lenge. |
||
Steinar
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er vel like sansynlig som laksetrapp i gobi-ørkenen. Dessuten har jeg klart å finne plass til slepesko på 18c......
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du har min dypeste medfølelse
Visste ikke 18c ble kjørt på tannstangbaner jeg
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Svillebrems kalles det i våre kretser Vi mobber fælt, men gleder oss selvsagt til å se deg!
Edited by Mr Bridger - 12 mars 2008 at 17:42 |
||
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei
Ja, Morten - allerede nu kan du mærke at rummeligheden i Fremo miljøet er noget nær ubegrænset.
"Tonen er rå men dog kærlig"
Dan
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
nei.....nei....nei! Det heter "skinner med blindeskrift"
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Joda har tenkt til å prøve,men det er ikke primært derfor jeg kommer......Finn deg selv som mj"er skrev Svein Sando om........mitt utbytte av hobbyen ligger i bygging,det er det som er greia mi.Prosent andelen er vel ca 70% bygging,25% samle og 5% kjøre.......phew! Da var jeg ute av skapet
|
||
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men "mine" typer er da ikke tenkt som noe statisk noe som ikke kan endres. Kanskje du er mer "kjørerer" enn du tror? Å kjøre tog etter ruter, særlig der mange er involvert og at vi må følge virkelighetens regler på en måte, er noe helt annet enn å kjøre tog på egen bane. For egen del er jeg nok 90 % bygger mm og kanskje bare 10 % kjører, men jeg skal da ha det flott i de siste 10 % også. Men det trengs kanskje en svovelprediken til for at man skal se det brennende lyset? Hvordan er det Halvor, blir talerstolen på bedehuset stuet bort under treffet, eller? Mvh Svein, med teoretisk kunnskap om svovelpredikner |
||
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
|
5% kjøre ja. Jeg tror jammen ikke jeg personlig har så stor prosentandel jeg. Man bygger hele året, og kjører når man er på Fremo-treff et par ganger i året. Det blir mest bygging, men på hjemmeanlegget ligger det hele tiden i baktankene at jeg skal kunne arrangere en interessant kjøresesjon sammen med gode venner etterhvert.
|
||
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Satser også på og sette i gang med bygging av moduler som jeg skal bruke på hjemmeanlegget. Tenker også å prøve å få til kjørekveld hjemme i kjelleren med 3-4 deltakere. Er også 100% fersk på FREMO og kommer til Arendal. Gleder meg enormt til det. |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Prosent andelen jeg anga er hvor interessen ligger ikke hva jeg bruker tiden til, bygger vel nesten 100 %,kjøring utgjør nok kun en liten promille andel...........har dog forstått at Fremoister er flinke til å mobbe,så jeg tar med meg krusifiks og hvitløk til Arendal i tilfelle noen prøver seg...
|
||
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Holder det med korset på veggen? Er mer spent på om pianoet er der. På første treffet jeg var med på måtte vi bygge modulrekka over hjørnet på pianoet(!). Enda godt pianomodulhøyden er vesentlig lavere enn fremodulhøyden... |
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |