"Dyretransport" på Jærbanen |
Post Reply |
Author | |
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mars 2008 at 08:13 |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tragiskt at det skal være sånn, men er bra politiet tar i et tak!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Litt "off topic", men bildet i den første artikkelen er fra et 69-sett.
Det begynner å bli noen år siden det gikk slike på Jærbanen.
Men temaet var vel like aktuellt da som nå Edited by jevistad - 10 mars 2008 at 12:24 |
|
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Temaet er absolutt det samme nå som før. Min far har fortalt om dette for flere år siden. Det er spesielt fra og til stasjonene i Hå (Nærbø og Vigrestad) det er verst. Han har blitt angrepet av en passasjer fra denne regionen og fått slått ut en tann. Kan være risikabelt å jobbe i NSB...
Det er også en stund siden de begynte med vektere ombord på disse avgangene, men det er jammen på tide politiet også tar grep. Hjelper med litt mediaomtale. Det vil nok hjelpe noe med kameraovervåkning også. |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har det kommet væpnede folk inn i dette toget noen gang?
Snart må vi begynne å ha sikkerhetskontroll på togene også |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe, ja kanskje det... Jeg har jo (uten å tenke meg om) hatt en samekniv på 30cm hengende etter beltet på t-banen fra Sinsen, gjennom Oslo S, lokalen om kvelden til Vevelstad og så hjem det er visstnok ulovlig...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er jo i for seg noe som er flere steder. Dog må jeg si jeg tviler sterkt på at det er støynivå ala Nou Camp. Noen som ikke er vant til å være ute/sett uteliv på en stund???
Personlig har jeg ikke noe imot at folk tar seg en så lenge det blir med en og man ikke lager bråk. Desverre har jeg sett passasjerer som lager bråk av ingenting. Jeg ble bedt om å lukke en pose med en 6 pack øl en gang..drakk ikke, den var bare åpen og slikt ville ikke damen ha noe av på toget. (og jeg har sett mye annet rart ) Når det er sagt syntes jeg man skal bli strengere med bråkmakere. Ser det ofte på de sene avgangen til Ski i helgene også. Desverre (syntes jeg) man praktiserer for mild linje, men samtidig ser jeg personalets problem. Man skal tross alt ivareta sin egen og andres sikkerhet på turen. |
|
Tut, tut.
|
|
asai
Post Options
Thanks(0)
|
Her er en reiseskildring fra denne strekningen:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article601382.ece Skrives litt dialekt her. Håper det er forståelig... |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |