På byggebordet Del 5. |
Post Reply ![]() |
Author | |
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 desember 2007 at 23:22 |
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
vetle1 ![]() Veteran ![]() Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk en Di 5, en Hbikks godsvogn og mye annet morsomt i posten igår.
Jeg har satt på nesten alle godteposedelene
![]() ![]() Jeg skal bytte koblingene, men jeg vet ikke hvordan man får av kåpa.
Jeg vet at det er to skruer men den ene er dekket til.
![]() Edited by vetle1 - 21 desember 2007 at 14:25 |
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
No problemo, Vetle... plastdelen over kan du ta av og sette på igjen uten at du trenger noe lim, bare å pelle av... løsner du skurene får du av toppen. Men ikke skru løs skuren i midten for den sitter i motoren...
Men vært forsiktig så du ikke kverter lyslderene til lysa når du tar av kåpa...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
På byggebordet i kveld: Digitalisering av "Berta", et lite H0e lokomotiv fra Roco.
"Berta" ble kjøpt inn like før jul. Fra før av har jeg et digitalt Roco H0e startsett, så det var klart at også denne måtte få en dekoder. En Lenz Silver Mini passet utmerket til å legge i hytta. Motoren var forholdsvis enkel å isolere, så etter ca. en halvtime var jobben ferdig og det var klart for prøvetur. Loket går meget bra også på lave hastigheter, tiltross for forholdsvis lav vekt (53 gram) og ingen svinghjul. ![]() |
|
![]() |
|
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Lys og dekoder er på vei inn i EL13-loket mitt. Alle lysdiodene blir limt fast på innsiden av lokkassen. Jeg skal feste plugger på ledningene som skal til dekoderen slik at lokkassen kan fjernes helt. Det krever selvfølgelig litt slakk i ledningene, men det er et hav av plass i loket (heldigvis). Resistorer har ikke blitt loddet på enda.
For meg er dette et læringsprosjekt. Har funnet ut at det er mye morsommere å prøve selv, enn å kopiere noe som andre har gjort. Men jeg har selvfølgelig hatt nytte av tips jeg har funnet her på forumet. ![]() Her er et par bilder av arbeidet så langt: ![]() ![]() |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
![]() |
|
jhh61no ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Hei Ynve.
Håper du har satt inn noen motstander mellom dekoder og lysdiode eller kan det lett bli mykkje lys og varme.... og deretter svart...
Husk at den blå ledningen på dekoderen er positiv..
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
![]() |
|
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Motstandere skal på plass ja. Skrev det i innlegget over.
![]() Når det gjelder dekodere så føler jeg at jeg begynner å få ganske bra kontroll på det området, mye takket være din hjelp. Etter å ha fått forklart hvordan det fungerer så ble plutselig alle manualer på nettet veldig forståelige. ![]() Edited by Yngve - 23 januar 2008 at 22:41 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
![]() |
|
jhh61no ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Som vi sier i Bergen. "Øgene er det første du blir blind på "
![]() |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Sigurd ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
Ett bilde av mitt byggebord for øyeblikket:
![]() Har gjort ting i en litt dum rekkefølge, men det får gå... Flere bilder fra byggeprosessen her :) |
|
Hilsen Sigurd
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Har begynt litt på Robel"n....
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Hvor kan man få kjøpt slike robler?
Jeg takker for svar. Edited by eibro - 24 februar 2008 at 19:37 |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Kjøpt min på eBay... 400 Nok inkl porto.
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |