Diverse 2008-Nyheter |
Post Reply | Page 123> |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 april 2007 at 08:41 |
Hei!
Noen later til å være tidlig ute med de planlagte nyhetene for året som kommer. Jeg mottokk denne på "newsletter" via e-post i går, og på Schienenbus Modellbau kan man lese mer.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Må ha, bare må ha! Og så fint å ha akkurat ett år å spare på. Takk for at du deler nyheten med oss idag.
MVH
MM
|
|
magnus
Medlem i MJF Joined: 09 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 49 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmmm......
1. april?
ØY
|
|
magnus
|
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja-ja, det holdt jo _endel_ timer i år, før det glapp ut av noen....
Herlig modell, forresten. Roger: du får sørge for at det blir noe av det prosjektet, likevel!
MM
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Jeg skal ta det opp på Generalforsamlingen til NiM, så får vi se om det resulterer i en kommende PaperLine-modell fra NiM-shop.
|
|
Med vennlig hilsen
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spennende nyheter fra AWM:
Hovo Trans og Håkull, kommer vel til sommeren...
NorCargo - Fellingen og Håkull kommer vel straks her til landet, da de er å få kjøpt i våre naboland, og sørover...
Ove
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ove,
Ser AWM aldri lærer leksa si... Er bare å finne frem kniven..... på de vogntoga... og sikkert også Håkull trekkvogna. Tragisk nok så er det stor sannsynlighet for at den Fellingen bilen i dag er historie... i 1:1 Gikk av veien i vinter og ble totalvrak... Er deler eller spiker i dag...
Hovotransbilene er morsome å se at kommer... Håper 4-serien kommer også... Disse bilene passer supert inn på norske anlegg... Går fast mellom Nederland og Norge... Edited by Andreas - 20 mai 2007 at 18:53 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Wikings februar 2008-nyheter han man se her (pdf-fil). En av de kuleste nyhetene etter min mening en Opel Commodore (D-modell).
|
|
Med vennlig hilsen
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Artig, men det ser da ut som en Commodore-B?, Commodore kom jo bare i 3 utgaver (A, B & C modeller.) men karosseriet var jo likt med Rekord D
Bare å håpe at den kommer i coupé varianten også da
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Du har helt sikkert rett i dette. Som tidligere Rekord-eier (E modell), trodde jeg at dette måtte være en D modell.
|
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Det blir nok dårlig med skandinaviske skinnebusser fra Schienenbus Modellbau i 2008, men Heljan kommer i hvertfall med en. - Nesten synd man ikke driver med dansk....
Link: Heljan
|
|
Med vennlig hilsen
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Roger
Du kan jo nå det endnu !!!
Jo vi glæder os til skinnebusserne som kørte på alle danske privatbaner efter at Næstved - Præstø - Mern - Banen (NPMB) havde lejet og senere købt en Hilding Carlson i 1947. De kørte i mange varianter og farver og derfor må det blive et hit på både klubanlæg og små hjemmeanlæg.
Det har taget nogen tid at få "vækket" de danske producenter. Nu sker imidlertid noget.
Har du lyst så se mere Scandia her:
eller
Godt nytår
Dan Edited by Dan Rasmussen - 29 desember 2007 at 15:13 |
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Jeg synes mj-nyhetene presenteres stadig tidligere for hvert år. Hos Piko er det ikke så mange norske nyheter i år, men de satser stadig tyngre i G- og TT-skala. Pikos 2008-nyheter kan du se nærmere på her.
|
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Tidlig ute med årets nyheter er også Hornby. Hornby kommer med mange nyheter i 2008, herunder trådløs digitalstyring, nytt landskapssortiment, nytt bilsortiment, og en ytterligere flere nye og litt mer moderne byggninger i Skaledale- og Lyddle-end sortimentet. Mer kan du lese på følgende link:
|
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Med vennlig hilsen
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor kan man få kjøpt Hornby? Jeg ser at de har et par meget interessante bilmodeller
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et par?? Du kommer nok til å kjøpe opp en god del av de morrisene Hornby klarer produsere kan jeg tenke meg
Forøvrig er vel du i posisjon til å importere slikt selv fra Hornby vel?
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott, da satser jeg på at du Tore ordner det, og da kunne jeg tenkt meg et par Land Rovere og Angliaer i diverse farger og utgaver
Kansje en Morris Minor van også ?
MVH Espen
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mange fine biler der, ja! Men vær obs! Hornby lager alt i OO, altså 1/76 og ikke 1/87 som HO.
Petter
|
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Her er et bilde som viser forskjellen på HO og OO. MVH, Tom |
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Nå er det jo slik at forskjellene fremstår som langt tydligere når H0- og 00-materiell blandes, og settes ved siden av hverandre som bildet viser.
Dersom man skiller dem fra hverandre og ikke blander dem, vil ikke størrelsesforskjellene være like synlige lenger. Jeg har ved selvsyn sett en norsk FREMOdul bygget etter H0-standard, men med gjennomført og kun 00-tilbehør på hele modulen. I modulrekken blir det omtrent umulig å se denne marginale proporsjonsforskjellen mellom 00 og H0, og det skyldes nok at modulen fremstår som en seperat og avgrenset scene.
|
|
Med vennlig hilsen
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Disse Morrisene derimot er i skala 1/87 og kan kjøpes for 10 kr (danske) i Tigerbutikkene som du finner i mange danske byer.
Petter Edited by traiNman - 18 januar 2008 at 18:30 |
|
Occam_dk
Nykommer Joined: 25 juni 2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, der var i en overgang mange billige H0 biler at købe i Tigerbutikkerne.
Jeg var inde og kigge i en idag, men der var desværre ingen biler. :-) Jeg har skrevet lidt om modellerne her: http://www.mj-blog.dk/2007/01/amerikanerbiler-fra-tiger-butikker/ og her: http://www.mj-blog.dk/2007/01/modelbiler-fra-tiger-butikker-ii/ Edited by Occam_dk - 18 januar 2008 at 23:46 |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
På linken under kan man se Märklins 2008-nyheter. Det kom dessverre ingen ny designvariant av El.10, men det kommer en splitter ny T44 i H0, som også har vært en hyppig gjest i norge. Kanskje kommer også denne i Trix" sortiment, og kanskej i en NSB Di7-variant til neste år?
|
|
Med vennlig hilsen
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
I tillegg til T44 så kommer og en modell av et av hector rails nyeste el-lok, samt en pakke med to danske diesellok, så om ikke det er noe norsk så har vi da som skandinaver likevel noe å glede oss over fra märklin og
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Au au, 2008 blir et dyrt år
Mye snadder fra Marklin
MVH Espen
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Også blandt Trix sine 2008-nyheter finner vi en svensk T44 i år (!).
Link: Trix 2008-nyheter Edited by Roger - 24 januar 2008 at 14:11 |
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Også Brawa sine 2008-nyheter er "ute" i god tid før messa i Nürnberg i år. Vel, nyheter og nyheter, jeg synes jeg har sett en del av dette tidligere bare i annet design:
Edited by Roger - 24 januar 2008 at 14:16 |
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
På linken under kan man se Roco sine 2008-nyheter, noen av dem omtalt i en annen disskusjonstråd i dette forum. Morsomt er det at de kommer med en Br52 med Wannentender i H0, og kanskje vi kan vente oss en "Stortysker" i fremtiden?
|
|
Med vennlig hilsen
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dessverre holder Trix ikke det de har lovet. - Ingen SoftdriveSinus-motorer i fremtiden.
Ser at T44 dessverre får en slik motor og det gjør at loket for min del blir mindre aktuelt.
|
|
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |