MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Forbannet..... EL-9
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Forbannet..... EL-9

Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forbannet..... EL-9
    Posted: 20 august 2005 at 17:25

En av NMJs EL9 i mint (rett fra eske) gikk for 340 pund på eBay.... Og jeg hadde et bud på 340 pund, men en hadde lagt inn samme beløp rett før meg, så han vant! Argh!!!

Det hadde jo vært et røverkjøp....

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2005 at 19:34

JØSS...da sparte du jammen en masse penger

Roger A B c d E f g h i j k L m n.....

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2005 at 23:29
Sparte? 4000 for en EL 9, som gikk for 9000 ny i butikk og er samleobjekt? Og som stor fan av flåmsbanen... JEg vil ha en EL 9!!!
Back to Top
TomB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2005 at 10:29

Hei Geir

Det er slik på e-bay at du ikke vet hva den andre har som sitt bud, når han vinner budrunden!

Han kunne godt ha et bud på 600 pund inne, men når ingen har et bud over 340 pund, så stopper det automatisk der. Det er mye som kunne vært sagt om taktikk ved budgivningen ........

Edited by TomB
mvh

Tom Blikstad, Asker

HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2005 at 10:39
Men i dette tillfellet ble salgssummen det samme som Geir la inn. Hvis han som la inn budet hadde hatt et høyere bud, ville vel salgssummen blitt et pund mer?

Geir, la du inn budet rett før auksjonen sluttet? For du burde jo fått beskjed med en gang om at du ikke hadde det vinnende budet.

Mvh Heine
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2005 at 18:54

Jeg la inn budet tidlig, men det var et såkalt absentee bud, siden dette var en live auction. Det var 4 stk som la inn 340 pund, derav jeg var en av dem. Men han som la inn 340 først, vant. Men men, det går vel flere tog

Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2005 at 18:26

El 9 kostet nok ikke 9000 i butikken når den kom, nei! Den kostet ca. 5600 kr og hvis man bestilte den før den kom, så kostet den "bare" 5000 kr.

Til så latterlig lave priser kjøpte man selvsagt 3 lok slik at man kunne kjøre forbildeekte!

Men nå er det ingen 9"ere igjen i NIM!

Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 22:31
Oppdaget denne eldgamle tråden og må bare si:
Dæven, for en heldig fyr som fikk den 9ern.
4000 kroner (!), har ikke dette loket en samlerverdi på rundt 10000-13000kroner. EKSTREMT!!
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 22:50
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:

Oppdaget denne eldgamle tråden og må bare si:
Dæven, for en heldig fyr som fikk den 9ern.
4000 kroner (!), har ikke dette loket en samlerverdi på rundt 10000-13000kroner. EKSTREMT!!

Nåhhh...skal vi si ca. halvparten? Denne ble solgt for ca. 5200,- rett før jul http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300182040268

Arne
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 23:32
Stakkars selger, der tapte han mange penger
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 23:59
Jeg synes nå denne hobbyen har mest å gi når man er håndverker og ikke samler. Ha heller som mål å kunne bygge slike modeller selv, så sparer du en masse penger og slipper og ergre deg over de tingene du aldri fikk kjøpt. Å beundre egne henders arbeid gir en ikke så liten tilfredsstillelse.
Svein S
Back to Top
Erik Johansson View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erik Johansson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 23:59
Då kan du kanske byta till dig / köpa min:Smile
http://mjf.rubrikk.no/annonser.NMJ_Superline_NSB_EL_9_2064.8962985.aspx?mg=8&fc=132,6,0
Mvh
Erik Johansson

email: nsbel17@gmail.com
eller mobil 0046 730 175074 hemnummer 0046 293 71923
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 00:13
Du fikk nettopp en mail til, Erik.
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 00:18

Originally posted by ses ses wrote:

Jeg synes nå denne hobbyen har mest å gi når man er håndverker og ikke samler. Ha heller som mål å kunne bygge slike modeller selv, så sparer du en masse penger og slipper og ergre deg over de tingene du aldri fikk kjøpt. Å beundre egne henders arbeid gir en ikke så liten tilfredsstillelse.

Jeg er til en viss grad uenig med deg. Jeg skjønner tankegangen i hva du mener, men jeg for min del synes egentlig det er like mye tilfredstillende å kjøpe et perfekt lok som å prøve å lage et.

Forresten må jeg nevne at jeg fikk Boka di "modelljernbane på norsk," fra en venn i konfirmasjonsgave. Han ga meg virkelig ett kunstverk der, Svein!

Edited by Daniel Aune - 20 januar 2008 at 00:36
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 02:10
Siden du fikk den i konfirmasjonsgave nylig(?), da har du vel et langt MJ-liv framfor deg, og har tid til å utforske flere sider ved denne mangfoldige hobbyen. Den har enda mer å by på hvis man tør prøve nye ting.
Svein S
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 10:37
EL 9 er vel noe av det enklere å lage selv vil jeg tro, er jo bare ei kasseSmile.
Men man trenger gode bilder eller tegninger.

Edited by SveinR - 20 januar 2008 at 10:37
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 11:24
Jeg fikk den nylig, men konfirmerte meg 6.mai.
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 12:11
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

EL 9 er vel noe av det enklere å lage selv vil jeg tro, er jo bare ei kasseSmile. Men man trenger gode bilder eller tegninger.
Eller enda bedre, man drar og måler opp loket selv...

Hilsen  Kjetil
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 12:29
Originally posted by kness kness wrote:

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

EL 9 er vel noe av det enklere å lage selv vil jeg tro, er jo bare ei kasseSmile. Men man trenger gode bilder eller tegninger.
Eller enda bedre, man drar og måler opp loket selv...

Hilsen  Kjetil

Sist jeg var på stasjonen i Bergen, så stod det ikke noe El 9 der, så det er heller vanskeligSmile.

Hadde en bare hatt tid og ikke tusen andre prosjekt, så klart man skulle ha prøvd segBig%20smile
Mvh

-SveinR

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 13:23
Du får ta en dag når du har fri og reise til Flåm. Tog frem og tilbake og med turen på Flåmsbanen som høydepunkt. Ikke verst det Svein. Få både i pose og sekk på samme dag...Big%20smile

Hilsen  Kjetil
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 13:31
Får vente til det blir litt mindre regnConfused
Mvh

-SveinR

Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2008 at 14:46
Hei

Tips til dere som handler på eBay...

Ikke legg inn maksbud på runde beløp.  Legge heller inn f.eks 341,99Big%20smile

Edited by jhh61no - 20 januar 2008 at 14:47
Jarle H Hansen

Bergen

Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Erik Johansson View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erik Johansson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 18:41
Hej igen
Jag lyckades ju skriva in fel telefonnummer både i annonsen och i mitt inlägg.Cry
Rätt mobilnummer skall vara 0046 707 175074.
Nummret är numer ändrat i detta inlägg samt i annonsen.
Med vänliga hälsningar
Erik Johansson
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.