Dansk D-maskine fra Hobbytrade |
Post Reply ![]() |
Author | |
Occam_dk ![]() Nykommer ![]() Joined: 25 juni 2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 januar 2008 at 23:36 |
Kære alle
Så kan den formodentligt første anmeldelse af Hobbytrades nye danske D-maskine læses på MJ-blog.dk: http://www.mj-blog.dk/2008/01/d-maskine-fra-hobbytrade/ ![]() Kommentarer er yderst velkomne. :-) Edited by Occam_dk - 18 januar 2008 at 23:36 |
|
![]() |
|
Occam_dk ![]() Nykommer ![]() Joined: 25 juni 2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man kunne tænke sig at læse mere om processen med at lave et
damplokomotiv i model, var jeg så heldig at få mulighed til at
interviewe en af Hobbytrades medarbejdere her:
http://www.mj-blog.dk/2008/01/interview-med-kasper-bang-jensen-fra-hobbytrade/ |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Fint at du er fornøyd med loket ditt, Occam!
Kan ikke si det samme!
Jeg kjøpe også en slik maskin fra den siste serien. Damplyden er bortimot det dårligste jeg har hørt! Muligens at høyttaleren er for liten?
Dette er vel ikke en kompoundmaskin og skal vel derfor ha 4 dampslag pr. hjulomdreiing. - Min maskin hadde knapt 2 men det går nok å justere?
Ellers synes jeg at man kunne ha spandert "golden" lysdioder i stedet for de blåaktige som er brukt. Det går også an å rette på.
Trekkraft uten "gummihjul" var temmelig begrenset.
Ellers var esken meget fin! Trodde et øyeblikk at det skulle ligge et messinglok oppi - men det var nok bare plast :-)
|
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Hmm... Jeg har samme erfaring som Occam. Loket mitt går utrolig pent, og jeg synes lyden er aldeles utmerket (men nå har jeg ikke så mye å sammenlikne med som deg sikkert), og loket mitt trekker fint 6-8 godsvogner (som er maks lengde på Grimstadbanen) opp en stigning på 3 pst.
Når det gjelder lysdiodene er jeg enig. Det ser litt pussig ut med blått lys på et damplok... |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |