Motorisere T-Bane |
Post Reply ![]() |
Author | |
ojje ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 08 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 desember 2007 at 22:14 |
Hei
Fikk tak i et brukt T-banetog fra Roco,med førervogn og tre vogner, den er uten motor,og jeg skulle gjerne fått på plass en motor i den, noen som har noen forslag rundt dette. hilsen Per M. |
|
Freebird
|
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde hjulpet om du kunne beskrive togsettet mer presist utover at det er Roco. Har du katalognummeret eller har du mulighet til å legge ut et bilde?
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
|
ojje ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 08 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Hei, her kommer det noen foto, ikke så bra bilder desverre. Det ser ut som at det er vekselstrømshjul, og jeg har likestrøm på anlegget mitt.De art.nr.jeg har er på kun to av vognene og ikke noe på selve førervognen,Håper på noen gode ideer.
Hilsen Per M. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Edited by ojje - 23 desember 2007 at 16:19 |
|
Freebird
|
|
![]() |
|
Strømmen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 29 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 32 |
Hei! Dette er nok ikke noe T-bane tog, men derimot tre nærtrafikkvogner med styrevogn. Disse er ment og gå sammen med et lokomotiv. Toget kan da trafikeres i begge retninger uten at loket behøver og skifte ende i vognsettet. mvh Steinar
|
|
Steinar
|
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Bra at du fikk ut noen fotos
![]() 1. kontakt Lokaltrafikkhistorisk forening som i Sporvognsmuseet har mye "rart" ift trikk og t-bane
2. kontakt NMJ på Strømmen og sjekk om de kan skaffe flere modeller av de nye t-banesettene i modell som Oslo Sporveier har fått endel av
3. Sjekk eBay.de internettauksjon "modelleisenbahn HO".
Lykke til videre og god jul
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
|
Hei og takk for svarene, har kjøpt dette og et til på ebay, "S-Bahn" som tyskerne kaller det, det andre jeg kjøpte er motorisert orginalt fra Roco, og utseendemessig er de like, men fra to ulike steder i Tyskland. Det blir ikke helt det samme å bruke et lok i tillegg til dette, men så at det stod et bilde av dette settet med et lok foran i bruksanvisningen til som jeg har lagt inn bilde av her på forumet. Igjen takk for svarene og en riktig god jul til dere alle.
Hilsen Per M. |
|
Freebird
|
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Her er et bilde av den type tog, styrevogn, mellomvogner og et diesellok, fotoggrafert ved Hamburg Hbf.:
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Hmmm, nå skal jeg ikke uttale meg bombastisk, men tyskerene har mange typer baner som man skal prøve å skille mellom.
Det vi kaller T-bane, kaller tyskerene for U-bahn.
S-bahn mener jeg på er en slags type nærtrafikkbane, Stadt-bahn, altså bybane. Men mener på at det brukes egne motorvognsett. Dette kan sikkert variere fra by til by.
Ben Edited by ben - 24 desember 2007 at 01:20 |
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
![]() |
|
Stemmer nok som de fleste av dere sier, var en tur innom ebay igjen, og fant flere lok der som tilhørte S-bahn, så det stemmer sikkert med Stadt-bahn som du sier Ben, så da får jeg vel skaffe meg et sånt lok i tillegg.
Igjen takk til alle sammen. Hilsen Per M. |
|
Freebird
|
|
![]() |
|
MagneH ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Jeg har et slikt motorvognsett med 3 vogner. Det er Roco nr 14134A bestående av tre vogner. Motoren sitter i den midterste vogna, og slepeskoen er i den ene endevogna (den nederste på bildene). |
|
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)
Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |