MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Motorisere T-Bane
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Motorisere T-Bane

Post Reply Post Reply
Author
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Motorisere T-Bane
    Posted: 22 desember 2007 at 22:14
Hei

Fikk tak i et brukt T-banetog fra Roco,med førervogn og tre vogner, den er uten motor,og jeg skulle gjerne fått på plass en motor i den, noen som har noen forslag rundt dette.

hilsen
Per M.
Freebird
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 12:09
Hadde hjulpet om du kunne beskrive togsettet mer presist utover at det er Roco. Har du katalognummeret eller har du mulighet til å legge ut et bilde?
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 16:16
Hei, her kommer det noen foto, ikke så bra bilder desverre. Det ser ut som at det er vekselstrømshjul, og jeg har likestrøm på anlegget mitt.De art.nr.jeg har er på kun to av vognene og ikke noe på selve førervognen,Håper på noen gode ideer.
Hilsen
Per M.

Edited by ojje - 23 desember 2007 at 16:19
Freebird
Back to Top
Strømmen View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Strømmen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 18:01

Hei!

Dette er nok ikke noe T-bane tog, men derimot tre nærtrafikkvogner med styrevogn. Disse er ment og gå sammen med et lokomotiv. Toget kan da trafikeres i begge retninger uten at loket behøver og skifte ende i vognsettet.

mvh

Steinar

Steinar
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 18:17
Bra at du fikk ut noen fotos Smile Mye lettere å gi råd da. Strømmen har helt presist beskrevet hva det dreier seg om og et lok må nok til om du skal få kjørt dette nærtrafikktoget. Dersom du virkelig er interessert i T-banetog foreslår jeg disse 3 mulighetene:

1. kontakt Lokaltrafikkhistorisk forening som i Sporvognsmuseet har mye "rart" ift trikk og t-bane
2. kontakt NMJ på Strømmen og sjekk om de kan skaffe flere modeller av de nye t-banesettene i modell som Oslo Sporveier har fått endel av
3. Sjekk eBay.de internettauksjon "modelleisenbahn HO".
Lykke til videre og god jul

mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 18:50
Hei og takk for svarene, har kjøpt dette og et til på ebay, "S-Bahn" som tyskerne kaller det, det andre jeg kjøpte er motorisert orginalt fra Roco, og utseendemessig er de like, men fra to ulike steder i Tyskland. Det blir ikke helt det samme å bruke et lok i tillegg til dette, men så at det stod et bilde av dette settet med et lok foran i bruksanvisningen til som jeg har lagt inn bilde av her på forumet. Igjen takk for svarene og en riktig god jul til dere alle.
Hilsen
Per M.
Freebird
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 19:50
Her er et bilde av den type tog, styrevogn, mellomvogner og et diesellok, fotoggrafert ved Hamburg Hbf.:

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 20:11
Hmmm, nå skal jeg ikke uttale meg bombastisk, men tyskerene har mange typer baner som man skal prøve å skille mellom.

Det vi kaller T-bane, kaller tyskerene for U-bahn.

S-bahn mener jeg på er en slags type nærtrafikkbane, Stadt-bahn, altså bybane. Men mener på at det brukes egne motorvognsett. Dette kan sikkert variere fra by til by.

Ben

Edited by ben - 24 desember 2007 at 01:20
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 20:17
Stemmer nok som de fleste av dere sier, var en tur innom ebay igjen, og fant flere lok der som tilhørte S-bahn, så det stemmer sikkert med Stadt-bahn som du sier Ben, så da får jeg vel skaffe meg et sånt lok i tillegg.
Igjen takk til alle sammen.
Hilsen
Per M.
Freebird
Back to Top
MagneH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MagneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 22:40

Jeg har et slikt motorvognsett med 3 vogner. Det er Roco nr 14134A bestående av tre vogner. Motoren sitter i den midterste vogna, og slepeskoen er i den ene endevogna (den nederste på bildene).

mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)

Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.