Julemesse og Trainspotting |
Post Reply ![]() |
Author | |
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 desember 2007 at 19:29 |
Så ble det Oslotur igjen da:
Først ut på programmet var det fotografering at diverse smågodt på Oslo S. som effektivt ble avlyst da det kun var de sure kjedelige bitene som lå igjen i bunnen av posen (les: lokaltog). så da var det opp i Trondheimsveien der vi snek oss inn 10 min før det åpna: ![]() ![]() ![]() Og Andreas gikk ut av butikken igjen med en El18 i sekken. CFs lommebok var ikke fullt så skadet av besøket, men den var og noe redusert. Så gikk turen ned til Oslo S. for litt mer tog: ![]() ...og her ble det straks besluttet at vi trengte å se litt skikkelige tog! Så da slang vi oss på toget til Alna! ![]() Lps tømmervogner, en fin sjanse til å ta dem i nærmere øyesyn. ![]() ![]() ![]() På Nyland var det vanskelig å komme nærme godsakene, og CFs forslag om å ta til å klatre ble avvist. ![]() Yngve? ![]() Tha master and his camera (actually his fathers camera :wink: ) ![]() Så var det tilbake til Oslo S. der vi fikk fanget Rc"en på vei til Stockholm før vi måtte løpe til vårt eget tog. Takk for i dag Andreas! Og Yngve: Du må bli med på tur en gang! Edited by carlf - 09 desember 2007 at 22:10 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her kommer noen av mine bilder fra i dag Først litt fra messa.
Så fra togfotograferingen.
![]() Etter å ha kjøpt El 18 i 1:87 var det selvfølgelig obligatorisk med bilde av vidunderet i 1.1 ![]() Så bilder fra Alna.
![]() 69-sett i riktig farge ![]() ![]() ![]() El 14, El 16, Di 8, diverse RC og mye mer fikk vi knipsa igjennom gjerdet. Utrolig synd det er slutt på messene som var her tidligere... ![]() Her SJ RC 6 som står klar med toget til Stockholm.
Takk for turen CF, dette må vi gjøre flere ganger ![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Skjønner ikke hva du snakker om ![]() Jepp, dette må gjentas, og med kart og grafiske togruter for hånden (og kanskje med bedre fottøy, tærne mine begynte å bli kalde ![]() |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Jeg er alltids med jeg vettu, og jeg tenker jeg innvesterer i et nytt zoomobjektiv rett over jul så det kan bli litt skikkelige nærbilder av togene langt vekk.
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
fine bilder må jeg si nå vet jeg faktisk hvordan andreas og cf ser ut og
![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |