MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Båter og skip HO skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Båter og skip HO skala

Post Reply Post Reply
Author
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Båter og skip HO skala
    Posted: 08 desember 2007 at 21:10
Har letet litt på nettet etter container og bulkskip, fant noen i USA, men de var dyre, samt synes ikke de var bra i forhold til pris, er det noen der ute som vet noe mer om dette, tenkte at jeg ev.må bygge noen selv, men det er tiden som ikke strekker til.
Freebird
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2007 at 21:50
Når du gjelder skip har du enorme muligheter i byggesett som finnes overalt i hobbybutikker. Det er byggesett som er laget for å bygge og sette på hylla men de kan fint tilpasses til å skli inn i et mj-anlegg.

Konteiner og bulkskip er kanskje vanskelig, men du skal og huske dette er ENORME skip, og kan fort bli en meter eller to lange selv i H0. Slikt har kanskje bare store anlegg, som MiWuHa plass til:

Om du vil ha båter på anlegget ville jeg ha gått i en butikk som selger slikt som airfix etc. byggesett, og se på skalaer rundt 1:100, da er skipene mindre enn H0, tar mindre plass og ser ikke så altfor gale ut...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2007 at 22:20
Takk for svaret, har ikke tenkt på vanlige byggesett i skala 1:100, men det er ikke noen dårlig ide.
Hilsen Per M.

Edited by ojje - 08 desember 2007 at 22:21
Freebird
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 10:53
Hei!

Det finnes mange produsenter av mj-materiell som har en og annen båt i sitt sortiment, av forskjellig størrelse. Ett kjappt søk hos Walthers gav dette treffet. I tillegg vil du finne båter og skip hos Artitec, Sylvan Scale ModelsScheuer Modeller og Langley Models.

Utover dette kan man finne egnede båter blandt plast- og resin- og ABS-byggesett produsentene, og hos RC-produsentene. Hva der angår plastbyggesettene, er ofte de gamle byggesettene i skalaer som er "nærmest" H0, og jeg tenker spesiellt på gamle Revell og Lindberg sett. ABS-produsentene lager ofte (dyre) byggesett i skala 1:96. Hos RC-produsenten Graupner finnes flere store skip rundt skala 1:100.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ojje View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ojje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 11:21
Hei
Takk for innlegget, jeg har tittet på disse sidene tidligere, og det er masse fint å se på der, de fra Sylvan er fine, men litt spesielle utseendemessig, jeg har også funnet en del på ebay,(http://stores.ebay.com/trainlover890_HO-Scale-Ship-Dock-Equipment_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ14579448QQftidZ2QQtZkm) ), som er meget fine og jeg godt kunne tenke meg. Kjøpte en Walthers Ore dock fra Australia, og til denne ville det vært fint med et bulkskip.
Hilsen
Per M.
Freebird
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2007 at 19:20
Hei!

Dersom man går flere sammen og bestiller, finnes det jo også en mulighet hos The North.

God Jul!

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.