MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Prosjekt El13
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Prosjekt El13

Post Reply Post Reply
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Prosjekt El13
    Posted: 02 desember 2007 at 12:28
Hei!

Vi er en liten gjeng her i NJK-Bergen som holder på å oppgradere Lima El13 våre. De fleste skal bli i nydesign og endringer som gjør den mer korrekt ønskes.

Noen av oss ønsker å gjøre endring slik at en omlakkering unngås, mens andre skal gå lengre.

For mitt vedkomne så skal jeg lage en Obas el13, der jeg skal strippe ned mest mulig, og en nydesign el13 der jeg ønsker å beholde orginal lakk og dekalering. 

Så hva bør gjøres på en Lima EL13 for å få den bedre?
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2007 at 12:50
hei svein

jeg vet om et par ting nye ventilasjons luker, speil, lys ledere, pantografer  evt ploger, nye koblinger. det er det jeg kann komme på
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2007 at 23:15
Nytt drivverk må til. Uten tvil . . . .
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Lars-Erik K View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars-Erik K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2007 at 02:40
Får se om jeg får kjøpt nytt drivverk. Har fortsatt lima-motor på min. Vurderer og bytte. Holder på.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2007 at 20:10
Nå tenkte jeg å gå enda lengre en bare de vanlig tingene.

Tanken er å lage nye lykter, endre på de eksisterende vintilasjonslukene som er på sidene, endre takoppbyggingen noen steder. Endre på boggier og kanskje gjøre noe med disse tankene under.
Mvh

-SveinR

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2007 at 20:39
Hei SveinRSmile

Jeg glæder mig til at se endnu mere messing fra din side  Thumbs%20Up

Med modelbanehilsen

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2007 at 23:12
Hei,

Enig med deg, Dan! Messing-produkter fra Svein R holder høy kvalitet. Jeg har bygget Skd 206, og 5 tømmervogner, som kommer fra Svein. De var en fryd å bygge, og det fulgte med de beste bruksanvisninger jeg noen gang har sett! Her var alt jeg følte jeg trengte, og mere til. Det er vanskelig å lage gode bruksanvisninger! Her har mange mj-produsenter mye å lære av Svein. Clap

MJ-Hlsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2007 at 23:18
Hei TomSmile

Helt enig - en stor hånd til SveinRClap 

Jeg har ikke fået bygget min 206 eller mine tømmervogne endnu, men har gennemlæst byggeanvisningerne flere gange og der har de kendte fabrikanter bestemt noget at leve op til.!!!!!

Mange hilsner

Dan

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2007 at 23:58
Svein, når kommer ferdigmodellene av produktene dine i messing! Helt enig med de andre, de er fantastisk flotte!

Hilsen en ikke alt så erfaren bygger    
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2007 at 01:19
Skd206 kan kjøpes som ferdigbygget modell :

http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=562
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2007 at 09:00
Ehhh,...  jo takkEmbarrassed

Men ser ikke at dette har noe med El13 tipsWink.

Hadde bare uken hatt en dag til og det var en fridag, så hadde jeg vel fått ferdig de prosjektene som nesten er ferdige her..
Mvh

-SveinR

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2007 at 10:24
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Men ser ikke at dette har noe med El13 tipsWink.

Det er nok et svar på flere andre innlegg her som omhandler 206-traktor. Det er nok slik med slike nettdiskusjoner i likhet med vanlige uformelle samtaler, at tema lett kan skfite underveis.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.