En ny modul blir født |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 oktober 2006 at 15:18 |
Denne modulen debuterte på treffet i Alsfeld, men da kun i grønnmalt finérutgave. Nå er tiden kommet for å gjøre den ferdig. Jeg har brukt blå styrofoam som underlag for landskapet med Woodland Scenics gipsbandasje på toppen. |
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja her var du ikke kommet langt? Trodde ikke du var en amatør på modellbygging? Bler bra det der når den bler ferdig.. |
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Dette frister til å dra frem endeplatene jeg kjøpte av deg for en uke tilbake å sette igang
![]() ![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
hm. en modul med masse skog......?
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Skal modulen brukes som en del av hjemmeanlegget ditt nå du ikke er på treff Tore?
![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Jeg er iallefall ikke profesjonell da Andreas : Radius på halvannen meter passer forferdelig dårlig på et hjemmeanlegg, så denne modulen skal stå på utsiden av Grimstad stasjon når jeg har den med på treff, og litt av poenget med den er at den skal ha et innkjørssignal montert på enden lengst bort fra stasjonen.
|
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Var nå litt ironisk ment da Tore Ikke dumt å ha et innkjørssignal på den modulen der nei. Kommer til å passe helt flott inn med Grimstad. Mvh Ørjan |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Hei Tore ! Nydelig blir det i alle fall ! Jeg synes trærne fra Faller og Heki blir bedre og bedre. Leste Oktober-nummeret av Model Railroader en oppskrift på løvtrær. Denne kunne jeg tenke meg å prøve. Men i mellomtiden må jeg koble litt...sukk.. MJ-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
Jeg har tatt frem denne modulen igjen, og fortsetter med "grønskifiseringen". Her er først et gammelt bilde. Legger ut nye bilder snart - tror jeg.
![]() Edited by Mr Bridger - 06 november 2007 at 14:58 |
|
![]() |
|
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Hei Tore
![]() Fine ting - sandelig fine ting!!!
Jeg henter stadig inspiration.
Modelbanehilsen
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Tore, dette var nydelig!
Enig med Dan, dette er ren inspirasjon! |
|
![]() |
|
Bergenser ![]() Nykommer ![]() Joined: 10 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Veldig inspirerende og i tillegg glimrende for oss nybegynnere å få se i detalj hvordan du går frem steg for steg. Er ofte innom hjemmesiden din for å psyke meg opp. Takker. |
|
HO, Norsk, nydesign, digitalt
|
|
![]() |
|
Takker for hyggelige ord. Nå gjelder det bare å fullføre med stil
![]() |
|
![]() |
|
Museskritt er bedre enn ingen skritt. Nå har resten av modulen fått første "strøk" med grønske.
![]() |
|
![]() |
|
Da begynner det å likne noe her. Har fremdeles igjen å sette opp et gjerde på den ene siden av sporet samt mer planting av busker, blomster og trær.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
jegser dere bruker son gipsrull for å gipse,
hvor får jeg kjøpr det å hvor mye koster det? |
|
![]() |
|
Gipsrull kjøper jeg på apoteket. Koster 14,-pr. rull tror jeg. Regner med jeg har brukt 2-3 ruller.
|
|
![]() |
|
Sigurd ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
Nydelige bilder! Som sagt over må jeg få si at her var det mye inspirasjon å hente! Er det furutreet(?) i høyre hjørne på det første bildet (i siste post) også av ferdigfabrikat?
|
|
Hilsen Sigurd
|
|
![]() |
|
bergsagel ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Her for eksempel:
|
|
![]() |
|
Jolsen ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 19 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Du kan nok få kjøpt det i hobbybutikker (MJ), men billigste stedet tror jeg nesten er apoteket. Husker ikke prisen, men jeg har kjøpt mine der. John |
|
![]() |
|
Nei, det er nok hjemmelaget. Det er Roar Børte i Kristiansand som har laget disse til meg. Det er ståltrådstammer som er malt med en tykk maling. Løvverket er Woodland Scenics Foliage i fargen Confier green : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=501 |
|
![]() |
|
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Hei Tore
![]() Modulet kan vel beses på Arendaltræffet - I presume?
Mange hilsner
Dan
|
|
|
![]() |
|
Jepp, det blir muligens den eneste modulen jeg har med meg denne gangen.
|
|
![]() |
|
Det vil jeg glæde mig til
![]() Mange hilsner
Dan Edited by Dan Rasmussen - 30 januar 2008 at 18:14 |
|
|
![]() |
|
Tja, det ble jo ikke den eneste modulen jeg hadde med, men her er et bilde av den i drift i helgen iallefall
![]() ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |