Hva står på byggebordet ...Del 4 |
Post Reply | Page 123> |
Author | ||
Grim
Viderekommen Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 juli 2007 at 14:17 |
|
...og jeg er f€@n meg frekk nok til å starte nr. 4 også.
Yes da, hvorfor ikke? Den andre tok jo helt av så :P Jeg for min del, driver å restaurer min slitte Lima El14. Vel restaurer og restaurer, jeg er amatør på emnet så det går mest i å finne tapte deler igjen sånn som buffere og litt sånt. Jeg klarte selvfølgelig å ødelegge noe på Di3 her om dagen også :P Jeg ødela en buffer i enden så jeg får ikke festa plogen i den, så vis noen har en til overs eller en egen-støpt en så er jeg interisert. Jeg sliter også med å feste to av trykkledningene som skal være helt ytterst ved bufferene, noen tips? |
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skjer ikke så mye her. Har montert godteposen på Hectorrail loket
(+vognene), fjernet koblingsholderen i front og montert en heldekkende
plog.
|
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Akkurat nå så sitter jeg å limer fast Preisere i AB7-vogna.....
Det har blitt noen reisende på første klasse....... neste prosjekt er å fylle FR7-3-en med sultne reisende.....
Noen som vet om Preiser har laget noen figurer som ligner på NSB,s konduktører?
|
||
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ganske fin modell det der, gjorde seg veldig med godtepose delene :P
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, men de er det 18-års grense for å kjøpe... (Unsskyld, det passet i den gamle tråden, jeg bare måtte... ) PS: No offence til evt. konduktører her... |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis du har problemer med å få de inn i hullene så hjelper det ofte å pusse litt av tappene som skal inn, enten med fint pussepapir eller en liten fil. Har du sett om det er noen ujevnheter på tappene som lager problemer?? |
||
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bruk en pinsett med riller eller en liten tang. Jeg har ikke sjans til å montere godteposer med fingrene.
Her er det utstyret jeg bruker: Edited by Yngve - 13 juli 2007 at 21:38 |
||
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
men det har jeg!!!
Edited by Stian - 13 juli 2007 at 23:24 |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Edited by Yngve - 13 juli 2007 at 21:46 |
||
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
Haha! Frekt! :P |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
skjønte det ikke jeg skall inleggene vere med små bokstaver er det det hvis det var det så er det rettet nå Edited by Stian - 13 juli 2007 at 23:24 |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er dere allergiske mot tråder som nærmer ser det som blir spennende å lese eller?......byggetråd 3 begynner såvidt å bli spennende,så kommer det noen som knapt orker å lese gjennom dagsavisen fordi det blir for mange sider....?........Nei,synes dette blir masse rot med mange tråder......del 4 kunne ventet til august/september.....når folk som bygger er tilbake fra ferie.......
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
da burde du som startet denne tråden,ventet en stund til siden sommeren bare bringer svada ,uansett......
EDIT: 3 mnd. pr. tråd , er passe .....da deler vi inn året i 4 årstider....og fire tråder...3 mnd. pr . tråd.......min mening! Edited by morten.h - 14 juli 2007 at 01:24 |
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Spør du meg bør man ned på en tråd pr. måned for å få det ennå mer oversiktligere... eller ennå bedre.. en tråd pr. prosjekt...
eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Slik som den del 3 utartet seg på slutten så syns jeg det var på tide med en ny tråd.... Men den burde kanskje vært startet av noen som virkelig hadde noe å vise frem slik at denne tråden ikke hadde fortsatt i samme sporet som den forrige.
|
||
||
Grim
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enig med deg, det er egentlig mye finere med mange små, istede for store stygge byggebordet... Disse trådene blir nesten store msn-samtaler der alt, og alle, diskuteres, og alles byggeblogger ligger. |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne tråden er et godt eksempel på hvordan man sporer av tråden.
Det er jo bare ett innlegg om hva som "står på byggebordet". Mitt byggebord består pt. bare av rot og pappesker. Forhåpentlig skal det bygges mer der når den deilige norske sommeren går over i grå og triste høstkvelder. |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Produktiv ser jeg...du har jo knapt kjørt innom meg ,så har du bygd det.........sittet oppe i natt?
EDIT:skriveleif Edited by morten.h - 07 august 2007 at 00:15 |
||
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Seff her er det bygging 24 7
Var faktisk overasket over hvor fort det gikk å bygge... Tror ikke jeg har brukt noe særlig mer en 1-2 timer på det så langt... Det vanskligste er vel og tilpasse tegninger og lage maler. Men til å begynne med har jeg gitt f*** i det og brukt samme mål som på Artitec"s modell av Vegglitypen stasjon... Får se om jeg kommer i gang med å lage vinduer, vindskier og lignende i dag. Kommer vel an på om jeg finner noe annet å bygge på, er en del uferdige prosjekter som venter... Snart dukker det vel opp noen Lps"er også
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Litt fra bygging av Påddebu/byggerommet på loftet på garagen... 4,5 x 3,7 m.
Pga det flotte været her i Rogalandi ferien, ble det god tid til å gjøre rommet ferdig. Maling og strøm gjenstår.
Sofaen er på plass, måtte ta ut vinduet til høyre for å få den opp...
Smalt trappehull med andre ord....
Når får jeg prøve å bli ferdig, har mange byggeprosjekt som må bygges/oppfylles...
Ove
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Der ja, MJ rommet snart ferdig
4,5 x 3,7 skulle by på gode mulighet til et fint anlegg det
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ove
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten oppdatering fra hva som skjer "på hylla" Legger bare ut bilder for de som liker å lese litt rundt det som er bygget legger jeg ved link til webloggen min på Forumet smalspor hvor det ligger litt tekst til hvert bilde http://www.phpbbserver.com/smalspor/viewtopic.php?t=11&mforum=smalspor
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |