bilder fra mitt anlegg |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 februar 2007 at 11:29 |
her kommer noen bilder jeg har tatt under den nåværende intense byggeperioden(7 ukers sykemelding gjør underverker for mj-hobbyen).
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her har det skjedd ting Forrige gang jeg så anlegget ditt var på messa i Larvik i 2005, skal du ditt i år også? Edited by Andreas - 15 februar 2007 at 16:30 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Knallbilder Morten! Takk for at du deler med oss! |
|
Tut, tut.
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
anlegget kommer på hobbymessa i larvik i oktober.......skal legge ut flere bilder om litt.....
|
|
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
her kommer det noen bilder til....... |
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Supre bilder Morten Ser frem til messa i høst... |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dæven dette var flott! Blir helt gele i magen av å se så masse norske tog på en gang i flotte omgivelser.
|
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Hogda
Nykommer Joined: 13 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten! Etter å ha sett de flotte bildene dine vurderer jeg å legge opp!! Mvh Ole Johan |
|
MVH
Ole Johan |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
du må ikke legge opp,tvert imot......du må bygge
|
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fine bilder, og jeg liker at du tar bilder på gatenivå.
Men du burde bruke stativ (tripod) når du ta bilder. Jeg ser det er noe "riste"-utdragning i mange vakre motiver... Men ellers herlig! Stilig å se norsk fra mange epoker på et sted. Og El. 18 med B7 vogner varmer mitt mj-hjerte |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
har ikke stativ...og kamera er lånt......
|
|
|
Georg
Viderekommen Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skikkelig bra!!! Du bør per omgående bringe varene til torgs ved å kontakte MM, M&E eller Banen. Jeg ønsker å se og lese mer på papir.
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du prøvd Gorillapod? Koster kr 199,- hos Japanphoto (399,- for speilrefleksutgaven). Petter |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
du kan jo ta en titt i mj-bladet nr 1-2006 og nr 4-2003 det står noe der.....skal sende noen bilder til M&E og banen, MM har blitt ett rævva blad synes jeg...
|
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
takker,er i ferd med å gå til innkjøp av ett skikkelig digitalt speilrefleks kamera.....værsting bilder vil bli tatt i fremtiden...
|
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
nå er det på tide å forlate denne hersens EDB maskinen og gå i kjelleren for å bygge litt.....resultater følger i morgen.....
|
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Høres ut som en fin plan!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje jeg skal sitte litt seint oppe og bli ferdig med den f**** geografien, så har jeg fri i morra Ikke skole i morra heller.... Greit med mattelærer som skal på hytta Da blir det MJ Ser frem til oppdateringer i morgen Morten Edited by Andreas - 15 februar 2007 at 22:00 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Harald
Viderekommen Joined: 10 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten.
Takk for at du viser bilder av anlegget ditt. jeg har også sansen for Märklin, og skal snart bygge et større anlegg med K-skinner som deg. Jeg så også anlegget ditt i Larvik i 2005 og ble ganske imponert. Stilig med fine norske modeller også på Märklin K-skinner. Et lite spørsmål: Er det gjort noe spesielt med NMJ-modellene for å å få de til å gå pent på K-skinnene? Jeg har en del lok, de fleste originale Märklin, men også noen andre merker. Det er en liten utfordring å få andre merker til å gå pent spesielt i kurveveksler og krappe kurver. Mitt anlegg bør derfor få mest mulige slanke veksler og store kurveradier. Til slutt: Jeg abonnerer også på Märklin Magazin, og kan være enig at bladet har forandret seg til et mindre bra blad det siste året. |
|
mvh Harald
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Harald. ikke gjordt noe spesielt annet enn å unngå krappe kurver og være supernøye med skinneleggingen.....under messa vår i 2005 kjørte jeg i to dager(non stop..nesten) med hobbytrade , nmj superline , gereide,roco, A.M.T, viggo amundsen og mærklin produkter....jeg hadde en avsporing og det var med mærklins el 18... |
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
tok frem agders 69 sett.....og ga det litt trim på anlegget....knipset ett par bilder i samme slengen....
har etter montert lysledere i settet,siden det av en eller annen merkelig grunn ikke var gjordt av produsenten..... ....samt limt inn bortimot 100 stk. figurer i settet.... |
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Hilsen Andreas.
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmmmm.....dette anlegget har jeg sett før......men jeg kan ikke huske hvor......
|
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmm... kan være vanskelig å huske sånt til tider ja
Hvis du går en tur ned i kjelleren, kanskje???
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
ak47s
Nykommer Joined: 24 mai 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det der var virkelig en fryd for synssentret!
|
|
MVH Rolf V.
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
mere bilder morten!! plz plz plz
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
Mr. Märklin
Viderekommen Joined: 01 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gleder meg hehe.
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Ja hvordan går det egentlig med anlegget? Får du pressa det ned i kjelleren på det nye huset?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
annlegget står fortsatt hos opphavet,der blir det stående frem til messa.....deretter flytter jeg det hjem....holder på å flytte allt kjøremateriell til Stavern...og i Lotusen som kun tar to bæreposer i bagasjerommet,blir det noen turer.....har tatt en tur i dag,samt knipset litt bilder.....En liten "hva står i vitrineskapet" så langt, kommer om litt....
|
|
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |