Kork eller track-bed |
Post Reply |
Author | |
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 september 2007 at 21:53 |
Hei til alle som har erfaring med å legge spor.
Jeg har sett at Woodland Scenies har et produkt de kaller Track-bed som underlag for selve sporet. Jeg vet også at mange bruker kork.
Har noen erfaringer med disse to forskjellige produktene, spessielt ihht. holdbarhet, fleksibilitet, lyd og det å jobbe med produktet?
Sven Ole
|
|
SOHo
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
track-bed"n er mye mer stillegående enn kork som underlag, flexibiliteten er omtrent den samme. prismessig så er track-bed"n billigere enn kork for meteren, begge produktene er lette å arbeide med
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mengden støy har ofte ikke med underlaget i seg selv å gjøre. I det øyeblikket man limer fast ballasten er min erfaring at det ikke spiller noen stor rolle hva skinnene er lagt på. Men jeg har iallefall erfart at det er en fordel å legge skinneunderlaget på "dødt" materiale som ikke bærer lyd så godt. Jeg la først skinner på Styropor, og det var helt håpløst. Nå er det bare tykke finerplater med skinneunderlag i kork som gjelder for meg
|
|
magnus
Medlem i MJF Joined: 09 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 49 |
Post Options
Thanks(0)
|
I løpet av de siste 50 årene har jeg benyttet mye rart.
Men for meg er det nå kun Woodlands underlag som gjelder.
Utrolig mye stillere enn alt annet jeg har benyttet.
|
|
magnus
|
|
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi använde kork som banvall, som var väldigt bra.
Sen färgade vi in ballasten av beställd kork granulat.
Resultatet blev super bra.
Bilder på vår blandning.
Vänl bo
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |