MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremtidig arbeid med tog?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremtidig arbeid med tog?

 Post Reply Post Reply
Author
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremtidig arbeid med tog?
    Posted: 18 september 2007 at 15:06
Jeg går mek på første året nå og skal selvfølgelig bli noe jeg kan ha bruk for så jeg kan jobbe med tog. F.eks tog-mekaniker.. Men hva slags 2. år bør man ta? Jeg tenker tunge kjøretøy siden det er mye om tung mekanikk og lufttrykk og avansert hydraulikk. Noen innspill?
Back to Top
Bjørnar Berge View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørnar Berge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 18:20
Med mek so kan du søke Norsk Jernbaneskole og bli lokførar.
Back to Top
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 20:47
Originally posted by Bjørnar Berge Bjørnar Berge wrote:

Med mek so kan du søke Norsk Jernbaneskole og bli lokførar.
Ja, men jeg fikk et tips om at de tok inn veldig få med mekanisk bakgrunn, de vil helst ha folk med allmen (med fordypning i matte) eller elektro. Jeg tenkte også arbeid i jernbaneverket, men de trenger heller ikke mekken folk. Men det er tog-mekaniske verksted i Drammen der hvor jeg bor, og kunne tenke meg å jobbe der i fremtiden, men veit ikke hva slags mekanisk utdanning de ønsker seg mest.

Jeg har veldig lyst til å jobbe med tog, og jeg vil mye heller jobbe med understellet på BM69ere enn inni som konduktør eller på et eller annet kokende jernbane spor i Asker. Bare lokfører jeg heller vil bli, noe NSB trenger sabla mye av for tia. Alltids vært ett forsøk.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 21:39
Rådgiveren din på skolen vet nok noe, men du kan jo og rett og slett ringe til de stedene du vil jobbe og høre hva du bør utdanne deg i.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 23:06
Kanskje du finner ut noe her?
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 811
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2007 at 13:57

Fullfør GK mek, så VK1 kjøretøy og så 3.klasse allmen. påbygg, bare husk å ta matte som valgfag i 2. klasse. og matte 2MX i 3. klasse.

 
hilsen Magne
som også har gk mek + vk1 kjøretøy og tar allmen. påbygg. nå


Edited by MY1201 - 19 september 2007 at 13:58
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.