Fremtidig arbeid med tog? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Grim ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 september 2007 at 15:06 |
Jeg går mek på første året nå og skal selvfølgelig bli noe jeg kan ha bruk for så jeg kan jobbe med tog. F.eks tog-mekaniker.. Men hva slags 2. år bør man ta? Jeg tenker tunge kjøretøy siden det er mye om tung mekanikk og lufttrykk og avansert hydraulikk. Noen innspill?
|
|
![]() |
|
Bjørnar Berge ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med mek so kan du søke Norsk Jernbaneskole og bli lokførar.
|
|
![]() |
|
Grim ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Jeg har veldig lyst til å jobbe med tog, og jeg vil mye heller jobbe med understellet på BM69ere enn inni som konduktør eller på et eller annet kokende jernbane spor i Asker. Bare lokfører jeg heller vil bli, noe NSB trenger sabla mye av for tia. Alltids vært ett forsøk. |
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Rådgiveren din på skolen vet nok noe, men du kan jo og rett og slett ringe til de stedene du vil jobbe og høre hva du bør utdanne deg i.
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Kanskje du finner ut noe her?
|
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 815 |
Fullfør GK mek, så VK1 kjøretøy og så 3.klasse allmen. påbygg, bare husk å ta matte som valgfag i 2. klasse. og matte 2MX i 3. klasse. hilsen Magne som også har gk mek + vk1 kjøretøy og tar allmen. påbygg. nå Edited by MY1201 - 19 september 2007 at 13:58 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |