MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Byplaner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Byplaner

Post Reply Post Reply
Author
Mr. Märklin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Byplaner
    Posted: 07 september 2007 at 15:52
Jeg driver med et byområde på banen min og jeg har lagt planer, det skal bli et fint torg med brostein, fontene, benker og mennesker. Ved siden av veien skal det være forskellige byhus og butikker. Det skal være en gravplass fra busch der også. Og litt i utkanten av byen skal det være en Nordex vindmølle. Hadde vært fint hvis andre kom med forslag også. Tar det imot med åpne armerHug.
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2007 at 16:03
Kanksje en kirke hadde vært på sin plass? Smile
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2007 at 17:11

Hadde vært fint detClap.

Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2007 at 20:48
Noen flere tips?Thumbs%20Up
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2007 at 23:42
Hei!

Siden du har ett torv, hadde det sikkert vært fint med noen torghandlere. -Spesiellt siden det finnes så mye tilgjengelig utstyr i H0 fra både Faller og Preiser til dette. Kanskje en campingvogn merket "Kebab-Kongen"?

Hva med fortausrestauranter eller annen uteservering? Også på denne fronten finnes det mye tilbehør tilgjengelig på markedet.

En skatepark eller rampe? Ett slikt sett finnes fra Vollmer.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2007 at 09:19
HAHA supertThumbs%20Up!
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2007 at 09:23
Jeg fant skaterampen på Amundsen. Det blir sikkert fint!
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2007 at 17:56
Fortausresturanter lager mye liv. Jeg foreslår egentlig du bør gå deg en tur i en by du liker og notere deg hva du ser og tenke over hva som skaper liv. Se på detaljer, f.eks. Ibsen sitater på Karl Johan eller alle statuene du finner. Preiserfigurer på sokkel tar seg godt ut!
   Tenk også lys, mange varierte lyspunkter ser spennende ut.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2007 at 18:01

Gatelys og mye annet blir fintThumbs%20Up.

Back to Top
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2007 at 19:30
Har nå fått alt jeg bestilte! Men jeg droppet skaterampen og lysene. Vindmøllen hadde til og med motorSmile! Har fått meg bryter og greier til den!
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2007 at 19:38
Gratulerer! Du får legge ut noen bilder av byggeprosessen når det kommer så langt.
Smile

Edited by Yngve - 07 oktober 2007 at 19:39
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.