MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Innloggingsproblemer
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Innloggingsproblemer

 Post Reply Post Reply
Author
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Innloggingsproblemer
    Posted: 07 september 2007 at 12:32
Jeg har nylig fått problemer med å logge meg på på dette forumet med IE7. Har samme problemet på to forskjellige PC"er. Feilmeldingen sees under her. Alle andre forum jeg er medlem av har jeg ikke dette problemet med. Jeg har satt mjf som et godkjent domene, og har satt opp nettleseren til å godta alle cookies. Lastet ned Firefox nå, og da kom jeg rett inn...

"Feil!: Ikke Innloggingen var vellykket
Innloggingen mislyktes på grunn av problemer med informasjonskapsler.

Dette nettstedet må gis tillatelse til å bruke informasjonskapsler (i din nettleser). "


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2007 at 16:32
Nå vet ikke jeg hvordan internet explorer er skrudd sammen, men i tilsvarende situasjoner har jeg pleid å åpne for alt og så skru til på sikkerheten for å se hvor det skjærer seg.
Kanskje ikke en ideell løsningsforslag, men det fungerer.
Kanskje du må godkjenne alle informasjonskapsler fra www.mjf og underdomener?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2007 at 23:56
Hei!
 
Vil bare varsle om at jeg har de samme problemene som Tore beskriver over, til tross for at "alt" er satt på, og sikkerhet satt til lavest... Dette må vel være et problem med forummotoren? Er det en fix/patch som må hentes inn=
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 08:18
Samme problem her, både hjemefra og fra jobb.  Første forsøk gikk ikke, andre gikk.  Litt ulike feilmeldinger.
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 14:15
Problemløst fra både jobb og hjemme. Bruker IE7 begge steder.
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2007 at 06:12

Hei igjen!

Vil bare si at jeg har kjøpt ny maskin, med Vista Ultimate som operativsystem hvor det er IE7 som nettleser, og _da_ virker det som det skal med innlogging og slikt.
 
Så kanskje problemet er kombinasjonen XP/IE7 ?? Hva vet jeg... Saken er ihvertfall løst for mitt vedkommende!
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2007 at 19:37
Vedlig merkelig dette her. Nå har jeg også problemer med Firefox - selv om jeg setter opp forumet som godkjent område. Utrolig kjedelig å ikke kunne skrive når man har noe på hjertet

Noen forumguruer her som kan forklare litt? Jeg er tydeligvis ikke alene med disse problemene.

Kan legge til at jeg frekventerer mange andre forum helt uten problemer.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2007 at 20:04
Mr Bridger:
Test: i firefox: verktøy, slett private data, kryss av for alle valg og trykk "slett private data nå". Avslutt firefox
start firefox på nytt.
logg inn på forumet.
avslutt firefox
start firfox og se om auto-loginfunksjonen ble aktivert....
(NB:  Dette vil slette din nettleserhistorikk, cookies og cache samt lagrede passord. Bare prøv dette om det kke betyr så mye fra eller til for deg)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2007 at 11:10
Heisann! Det funket fint som snus Smile Nå funker altså forumet greit på Firefox på alle mine to maskiner.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2007 at 15:47
I dag fikk jeg samle problemet fra den laptopen jeg normalt brukes.  Var inne noen timer tidligere.  denne posten er sendt fra hjemme pc en der alt ser ut til å virke.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2007 at 16:13
Slettet informasjonskapsler og internettfiler i "verktøy"/"alternativer for internett" i IEX7, og dermed kunne jeg logge inn igjen.  Skulle nok ha lest hele rekken med poster først (takk Einar).
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2007 at 22:05

Det samme gjorde jeg nå. Har over lengre tid bare kunne bruke konas laptopp. Men dette innlegget er fra min stasjonære PC.

Ove

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,064 seconds.