Radiostyrte lastebiler |
Post Reply |
Author | |
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 september 2007 at 14:52 |
Er det noken som veit kven som forhandler denne typen rc anlegsmaskiner, og kva slike biler koster. Såg jo unektelig vanvittig kult ut.
Youtube rc dumper |
|
Mvh Egil
|
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er relativt stort i tyskland Dvs at det er kjørt inn mye sand for gravemaskinene, lagt ut veibaner. Og lagd lasteområder. Har til og med sett gjorder som bli pløyd av traktorer med ordentlig plog. Gutta som leker er vel det man kan si godt voksne. Dette er ikke billig utstyr Jeg holder på å bygge opp en Amerikansk lastebil. Samt en skaphenger. Neste tur nedover kommer jeg til å se etter en tippvogn til den. Når det gjelder leverandører av en dumper som den du så på video kan nok det være vanskelig å finne i en hylle i Norge. Prisen på den som ble vist, ligger nok på en 15-20 tusen. Så kommer lydmodul, lys mm. For å ikke glemme en radio med en hel del kanaler. Så en butikk vil nok ikke sitte med en sånn på lager. Snakker du med Amundsen i Trondheimsv så tar nok han inn en til deg hvis du vil ha. Jeg tror det er Graupner som har Dumper og gravemaskiner (de er dyre de) Han har begynt å føre en del RC utstyr. Deriblant Tamya sitt sortiment, som lastebilen min er fra. Når den blir ferdig kommer jeg til å ha den på verkstedet, så det er bare å komme innom for en demonstrasjon. Hilsen Nils |
|
7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes. Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program. |
|
roauk
Veteran Joined: 16 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 119 |
Post Options
Thanks(0)
|
Avhengig av størrelse selvsagt, men prisen på lignende i Dortmund nå i år var ca. 3.300 Euro. Siklet litt etter noe lignende (helt til prisen dukket opp)
Edited by roauk - 02 september 2007 at 16:48 |
|
mvh
Ronny "Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!" |
|
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rimelig stive priser ja. Rekna med dei var dyre men
Får nok bli med videoer på youtube en del år til frammover. Men når småttisane en gang forlater reiret.... Takker for utfyllande svar. |
|
Mvh Egil
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den heftigste modell-anleggsmaskinen jeg hittil har sett var på en hobbymesse i Neumünster for noen år siden. Det var en midjestyrt CAT-hjullaster som lastet ca. 2 trillebårlass i skuffa. Fremdriftsmotor var en 8-10 hk. snøfresermotor (som var nok i minste laget for modellen).
Samme personen hadde også en Bobcat i skala 1:4 (med plenklippermotor)
Slike må man nok scratchbygge?
Med en slik sak går nok snøryddingen som en "lek" til vinteren! :-)
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |