Ploger til 3.628 |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 september 2006 at 22:26 |
Apropos ploger. Er det noen som selger litt større sneploger som ble satt på damplok og også Di3 på snørike strekninger etter behov. Har siklet etter noen sånne til damperne mine og den standard di3 plogen nmj har solgt er liksom ikke helt det samme...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Opprinnelig Andreas innlegg:
Er det den typen sneplog som jernbaneverket bruker sammen med Di 3 628 på Bergensbanen du tenker på Carl Frederic ? I såfall har jeg ikke hørt om noen som produserer slike i modell. Mvh Andreas |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spesifikt 3.628 er jeg ikke sikker på, men det er irelevant uansett siden plogen(e) ikke kommer til å bli brukt på en Di3. Men størrelsen på plogen bør være sånn omtrentlig liknende den på bildet under
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Er ikke dette plog av samme type som Pünther produserte tidligere? Nå har dessverre Pünther sluttet med sin produksjon, og videreproduksjonen av allerede tidligere modeller er overtatt av ModellCompagniet. Om disse har noen planer om å sette denne plogen i produksjon igjen vet jeg ikke. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Håper da det er noen som vil satse på å produsere en slik plog. Jeg er vel ikke den eneste som ønsker seg en slik en...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det så mye snø på anleggene rundt omkring? Petter |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Interessant spørsmål. Kanskje vi kan få administrator til å sette opp en liten poll om det? Forslag til spørsmål: Hvilken årstid er det på modelljernbanen din?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Husk at det er mulig med 50/50... Jeg har et fjell med vinter mens resten av anlegget er sommer...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
og den standard di3 plogen nmj har solgt er liksom ikke helt det samme... Er det den superdetaljeringsdelen NMJ 1012 som er standard på di3, eller er det en mindre plog? |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Det er jeg neimen ikke sikker på... Jeg spurte Moe junior om han hadde ploger som ekstradeler og han sa først nei, men tenkte seg om og drog frem noen di. 3 ploger... Den ser ut som en standarsplog men døm selv:
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Jeg har en god nyhet til deg. Jeg fant en ekstra umalt Püntherplog som nettopp er hva du trenger. Du ønsket deg kanskje 2 men dette er vel en start. Ta kontakt så sender jeg den i posten. mvh |
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er en standar plog |
|
A matter of life and death
|
|
Kristian
Nykommer Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bilde av en Di 3 med Pünther plog
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
kann jo tørke støv av denne tråden
jeg kunne også tenkt meg en sånn plog jeg husker at de kostet 90kr eller 110kr er ikke helt sikker men hvist noen har
en eller to og selge så send meg en pm
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
TeamK49
Kommersielle aktører Joined: 07 april 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tidligere Punther-modeller er overtatt av StudioK49. Plogen som omtales vurderes satt opp i produksjon igjen.
Minner om at sommersalget for ex-Pünther-modellene avsluttes 23 dm. ex-Pünther sommersalg Edited by TeamK49 - 16 august 2007 at 17:36 |
|
Team StudioK49
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
er det ingen som har den plogen har veldig lyst på den
og sama om den er bygget og brukt eller u bygget eller u brukt Edited by Stian - 16 august 2007 at 17:43 |
|
Mvh stian |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Min får du ikke
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det ingen som har en til salgs?
|
|
Mvh stian |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
jo det er jo en tanke omog legge ut anonse
|
|
Mvh stian |
|
gabriel
Nykommer Joined: 12 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv å kjøpe plogen som reserverdel til Märklins di3.628 (Varenr: 37662).
Det skulle være helt korrekt type. Mvh Gabriel |
|
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det korekt type hvist du kjører fra 20-80 tallet for jeg tengkte på og ha den forran en br 61
|
|
Mvh stian |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |