Urskog-Hølandsbanen |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 juli 2007 at 21:44 |
Ja i dag ble det en ny tur på UHB, denne gangen med damp! og bare så langt toget følte for å gå. Et lengre stopp underveis gav gylden annledning til å ta litt line-side bilder og her er resultatet:
Prydz på vei inn til Sørumsand Edited by carlf - 03 juli 2007 at 10:31 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
steppen
Veteran Joined: 30 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flotte bilder! :)
Fasit i går ble 459 reisende på 4 avganger. Dagen startet grått, men som bildene dine viser kom solen frem etterhvert. Det nest nederste bildet tok det meg lang tid å finne ut av, men jeg tror du har tatt det fra skråningen der utglidningen ble reparert på vårparten (tvers overfor vognhallen)!?? Vennlig hilsen gårsdagens togleder, Stein Edited by steppen - 02 juli 2007 at 14:22 |
|
Mvh Stein
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det stemmer! Skråningen var perfekt til å få et bilde fra en litt annerledes vinkel...
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er dette mobil-bilder?
|
|
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Nope, tatt med digitalkamera, men det er kanskje forminskningen før jeg lastet dem opp som før dem til å se ut som det(?).
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bare et lite tips. Før du laster opp bilder, ta gjerne å forminsk dem i fotoprogrammet Irfranview. Dette programmet legger også til skarphet i bildet. Jeg har brukt dette i flere år og har bare positive meninger om det
For øvrig så var det fine bilder og en interessant beretning
|
|
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Vel, jeg prøvde på nytt, denne gangen i redigeringsprogrammet PaintDotNet, ble forminskningen bedre i det?
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |