Bilder fra FREMO-treffet i Arendal 2007 |
Post Reply |
Author | |
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 mars 2007 at 22:54 |
Så har jeg fått lagt ut noen bilder fra helgens FREMO-treff i Arendal. Som sedvanlig var det et meget velorganisert treff fylt opp med trivelige mennesker
En smakebit: |
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nydelige bilder! Trenger slik inspirasjon nå som jeg sitter og planlegger anlegg selv!
|
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser ikke det helt store behovet for å ha bildene liggende på to steder. Har vel drøyt 500 bilder liggende på hjemmesiden, det ville blitt et stort fotoalbum det... |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen stemningsbilder fra treffet
Og litt detaljer og tog
Edited by aha - 21 mars 2007 at 22:56 |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen flere bilder
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fantasisk fine bilder Arne!!!
|
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det Tore.
Jeg har 84 bilder til fra treffet som jeg skal legge ut på min hjemmeside når jeg bare klarer å få lastet de opp.
Arne
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjempe fine bilder
Gledet meg virkelig til å komme hjem å se bildene fra treffet
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jobber med forberedelsene til en fremomodul selv, men det er mye som må på plass før jeg tar det steget. Er så utrolig imponert over hvordan landskapet er laget på disse modulene. Noen som vet hvordan dette er laget? Har lest litt om å male grunnen brun og strø med ulike fabrikkstrø, elektronisk gressing etc.
Hvilke merker er å anbefale, og hvilke er ikke? Jeg tenker da elementer som fargeekthet, tykkelse, hvor godt de sitter på limet og hvilke type lim som anbefales (tapetlim/trelim/annet) |
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
fine bilder arne, men hva har du laget tømmeret av |
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det, men tømmeret kan jeg ikke skryte på meg.
Tror det er en østlandsk sørlending som har laget disse fine tømmerlastene. Kansje han kan fortelle hvilke tresort han har brukt?
Legger med 2 bilder til fra treffet med tømmer.
Arne
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, for det ser så ekte ut..... jeg skal ha tømmertransport på anlegget mitt. men sliter med å finne hvordan jeg skal lage tømmeret.
Er det en her på forumet som har laget det eller???
mvh
kokken Edited by kokken - 09 april 2007 at 19:16 |
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå går jeg litt off-topic her, men jeg har også planer om tømmer/sag-industri på anlegget mitt så jeg tenkte jeg kunne like gjerne spørre her. Hvilke vogner egner seg best til dette? Tidsepoke er 1980-90 tallet. Skulle veldig gjerne kjøpt noen LPS vogner, men de er litt i dyreste laget og i tillegg så har jeg ikke noe loddekunnskaper/utstyr. Jeg trenger også noen flisvogner og litt diverse...
Noen som har noen gode forslag? Edited by Yngve - 09 april 2007 at 19:25 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det blir jo nevnt litt om tømmerlaster her:
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror "tømmeret" er kvister fra hageplanten "potentilla".
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
er de kvistene lakkert eller malt med noe for å bevare kvistene eller???
mvh
kokken
|
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjempe fine bilder. Hvem har lagd cmdo 86,den er veldig fin er det en liliput forbedring?
Edited by vetle1 - 23 juni 2007 at 23:33 |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Den avbildede Bm86"en er en for lengst utgått superline-modell fra NMJ. Når du nevner "Liliput forbedringer" tenker du kanskje på fornorskingen av Liliputs modell av VT 25/VS 145 til NSB Cmdo10?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |