Fremo kobbling... |
Post Reply |
Author | |
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 juni 2007 at 08:59 |
Eg vet at dette har vært oppe flere ganger, men satt å studerte noen bilder idag.
Når det gjelder selve bøylen som er på lok og vogner. Hvorfor lage en bøyle og borre i selve lok-kåpe? Så et bilde av et lok som hadde limt den mellom Buffere....
Hadde jeg selv sittet med en superline eller en paperline for den saks skyld hadde jeg heller valgt å lime den mellom buffere...
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingen dum ide å feste bøylen mellom bufferne. Men det er to ting å passe på:
For det første kan fjærende buffere være en utfordring, ihvertfall om man ønsker at de fortsatt skal være fjærende.
Men viktigere er det kanskje at bøylen (eller tråden som spennes mellom bufferne) kommer fram i plan med buffer-platene slik at ikke bufferne på neste vogn "hekter" i buggerplatene når vognen skyves gjennom for eksempel en veksel. Det må være en jevn "glideflate" mellom bufferne ved hjelp av tråden.
Selv har jeg gladelig borret i Superline (har ikke forsøkt på Paperline) siden jeg kun skal bruke loket med bøyle uansett, og jeg har ikke noe forhold til eventuell annenhåndsverdi.
Hilsen Halvor Edited by halvors - 24 juni 2007 at 11:57 |
|
Jan Frelin
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jag såg nedanstående Gb maskin i Skövde härförleden, Claes hade monterat bygeln direkt i de fjädrande buffertarna. Syns faktiskt på bilden vid uppförstoring. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |