MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Nybegynner, men med hva?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nybegynner, men med hva?

Post Reply Post Reply
Author
smurf69 View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smurf69 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nybegynner, men med hva?
    Posted: 18 juni 2007 at 18:00
Hei!
Jeg har puslet litt med modeller før og hadde modelljernbane i mine yngre dager. Nå har jeg lyst å ta fatt på å bygge et eget lite anlegg.
Spørsmålet er jo bare hva man skal begynne med. Det finnes så mange forskjellige merker og løsninger.
Eneste jeg vet er at jeg ønsker det digitalt og at jeg ikke har midler til å feks kjøpe utstyr for titusenvis av kroner.
Kan jeg be om en anbefaling fra dere som driver med dette?
Jeg tror H0 er min skala for det ser ut som om det finnes mye norsk materiell i denne størrelsen.
Back to Top
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 19:23
Hei, jeg er ganske ny selv men jeg kan gi deg noen hjelpere forde.

HO er absolutt det beste for den som er ny og vil ha norsk, det tror jeg ikke engang den mest erfarene entusiasten vil si noe om.

Jeg veit ikke om de selges med digital styring, men NMJ selger noen ganske fete startsett fra Roco med 3 fete skandinaviske [norsk, svensk og dansk] godsvoger, skinner og det du trenger for å starte, her får du med Di3 [ny eller gammeldesign] eller Di5 utifra hva du ønsker. Prisen er på 2995. En fin plass å starte ;)

Di3 Ny
Di3 Mellom
Di5

Edited by Grim - 20 juni 2007 at 19:36
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 20:17

Les litt på Svein Sando"s artikkel her om det to forskjellige strømsystemene som finnes innenfor H0 skalaen.

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 22:28
Jag pratade med några norska modulbyggare i Skövde förra helgen, norska Fremo verkar vara en livaktig rörelse. Varför inte börja med en modul? Då har man möjlighet att testa byggmetoder och annat utan att göra "fel" i stor skala.

Back to Top
smurf69 View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smurf69 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 22:29
Tusen takk så lang! Her var det en del å lese så jeg får komme tilbake når det er unnagjort :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.