Forslag til matte muntlig.... |
Post Reply |
Author | |
ak47s
Nykommer Joined: 24 mai 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 juni 2007 at 09:46 |
Hei! (P.S: er ganske flink i matte, så bare kom med kompliserte regnestykker)
Tusen takk for hjelpen,
mvh Rolf Vejle Edited by ak47s - 05 juni 2007 at 10:42 |
|
MVH Rolf V.
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gjennomsnittlig strømforbruk i løpet av døgnet?
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Beregne antall liter maling som går med til å male veggene.
Hilsen Tom
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bruk lånet som eksempel. Det er sensorene glade i. Beregn et lån med nedbetaling over 20 år til for eksempel 6% rente. Øk renten med 0.25% to ganger i løpet av året, og sett opp årlige utgifter til renter og avdrag. Putt gjerne på et par eksempler som viser hvor mye raskere lånet nedbetales om du spytter inn en tusing ekstra pr måned i avdrag. Det blir masse tall - og nettopp det er de glade i....
Lykke til!
Hilsen Kjetil
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Var oppe til eksamen i matte for for et par år siden, med en lignende oppgave... Vi skulle anlegge en hage... Man står egentlig helt fritt, bare oppfinsomheten som setter grenser...
Eksempler på ting du kan ta med:
- Lån som Kjetil var inne på.
- Areal med tanke på plassering av møbler
- Kalkulasjon ved for eksempel innkjøp av møbler... Du vil vite hva det koster for en butikk å ta inn varen...
-
Det er svært få begrensninger, husker at jeg hadde en oppgave hvor jeg skulle finne ut forholdet mellom mengden kalt og varmt vann som skulle til for å få en temperatur på 26,25 grader i et badebasseng...
Lykke til...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
ak47s
Nykommer Joined: 24 mai 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk alle sammen!!
Fikk 6er på eksamenen!
og takk Andreas. Mulig at det med temperaturforhold skaffa 6ern (fant på noe alla det med bassenget). Du var med i "Takk til" delen på presentasjonen sensoren sa at noe av det jeg hadde var på Videregående nivå.
|
|
MVH Rolf V.
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gratis Sensorene liker tydligvis badebassenger, fikk samma som deg da jeg var oppe |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |