DI 3 |
Post Reply |
Author | |
Ørj@n
Nykommer Joined: 13 februar 2007 Location: Noreg Status: Offline Points: 45 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 mai 2007 at 15:39 |
er det noen som har en DI 3 i nydesign til salgs???
i 1000-2000 klassen
takker på svar på forhånd
|
|
Helsing Ørjan :)
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tror det kanskje er litt greiere om du er litt mer spesefik, AC eller DC? Digital eller analog?1000-2000,- klassen, hmmm hvorfor ikke bare kjøpe en helt ny fra Heljan? Koster rundt 1500, - for en i DC og 2000,- for en i AC. Det er enkelt å bygge om DC utgavene...
Men hvis du er ute etter en brukt kan det være en ide og legge ut en annonse på MJF-børsen
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Ørj@n
Post Options
Thanks(0)
|
ok takk
|
|
|
|
gabriel
Nykommer Joined: 12 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Prøv Bergen Modelljernbane. De har både Di36.19 og DI3.621 i nydesign. Jeg kjøpe begge i går selv og fikk en meget god pris. (betalte for 1 fikk 2) Det er Hejlan sine modeller og de leveres både som DC og AC. Mvh Gabriel Edited by gabriel - 31 mai 2007 at 09:40 |
|
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har selv Heljan sin Di3 + en TMY. Begge for DC. Jeg har etter mye frustrasjon over strømopptaket byttet ut hjulene med Hobbytrade sine reservehjul for Di 4. Kjempefornøyet med det resultatet, iallefall så langt.
Edited by Per Einar Orebe - 31 mai 2007 at 08:21 |
|
frankm
Viderekommen Joined: 04 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
hadde også litt problem med strømopptaket til Heljans Di.3"ere... men ved å bøye "laskene" som står mot hjulene slik at de står litt mer i spenn gikk det fint. Jeg kjøpte også hos Bergen Modelljernbane for et års tid siden og fikk 2til prisen av 1
|
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Strømopptaket på min er fint men hva hjelper det når loket står helt stille imens motoren surrer og går? Heljan imponerer ikke meg men det gjør derimot Roco!
MVH, Tom
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei! Ikke stor jobb å bytte dem! Du åpner boggiene undenifra, 3 biter skal av. Detretter "detter" aklsene ut og nye kan installeres. Jeg la inn litt nytt fett før de ble lukket, fordi de nye akslene var helt tørrre. Dette var fett beregnet på plast tannhjul (Fra RC miliøet feks.) Største "problemet" bestod i å få kontaktblikkene på plass igjen uten å vrenge dem når akslene ble lagt inn.
|
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Jeg hadde også problemer med strømopptaket på mine Heljan, til tross for rene skinner.
Jeg gikk i garasjen og fant min gamle tube med Krompolish, som jeg brukte på mine tidligere biler, hvor det var masse gromt krom
Tok litt på en qtips, kjørte hjulene rundt, og fikk av belegget som var på hjulene, både under og på baksiden. Etter dette har det ikke vært problemer av noe slag.
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Per Einar Orebe
Post Options
Thanks(0)
|
Ja! Glemte det. Fikk dem hos NMJ. I pakker av 6 aksler
|
|
Per Einar Orebe
Post Options
Thanks(0)
|
Prøvet også ulike "remedier" for å forbedre strømoppytaket, men uten noe serliog hell. Mye hjalp litt for så å ikke fungere lenger. Problemet med å smøre noe annet enn Goo-Gone / lighterbensin på skinnene forverra bare ting etter litt tid. Selv om det bare var på hjulene så endte det på skinna uansett.
|
|
Ørj@n
Post Options
Thanks(0)
|
hei igjen jeg kjører ac og jeg kjører analogt
|
|
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Di3 fra Heljan går utmerket, men man må passe på at belgene på baksiden er i spenn , slik at hjulene får strøm selv om disse beveger seg sideveis.
Hjulene er brunerte, her kan man hvis problemet forsetter(kan også gjøres på lima lok) Er å fjerne det brunerte belegget med en minidrill(dreimmel eller ligende)
Både mine Roco og Heljan Di3 går utmerket.
|
|
A matter of life and death
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg kjører AC og mine 3 Heljan Di 3 går helt supert... Kjører lange tog uten at det har vært noe problem noen gang...
Edited by Andreas - 31 mai 2007 at 18:24 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Ørj@n
Post Options
Thanks(0)
|
har kjøpt meg en di 3 i gammeldesign (en brukt märklin
C D
(skal liksom forestille en DI.3)
|
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |