Ofotbanen AS over bilvogntransporten.... |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 februar 2007 at 22:36 |
|
på Raumabanen til sommeren. Di3 skal trekke nedover og opp Raumabanen.
mvh leif j olestad |
||
GeirG
Viderekommen Joined: 22 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, tilbake til fortiden....
|
||
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
det som er litt spesialt er at de togentuiaster som bor i området Raumabanen går ønsker Di3 tilbake grunnet lyden bl.a osv, men
det er jo positivt å tenke slikt mvh leif johnny olestad |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Supert, Di 3 er tilbake på Raumabanen igjen
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 806 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg får vel knipse et bilde eller to når jeg kommer til Åndalsnes for å komme meg til Fræna.
Magne |
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Som Geir skrev: tilbake til fortiden.... Hilsen Kjetil |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enig med deg der Kjetil, alltid gøy med litt nytt materiel ikke bare "det vanlige". Tror ikke vi kommer til å få se så mye "nytt" materielt fra Ofotbanen AS med den øknomien de har.... I hvertfall ikke på en stund |
||
Hilsen Andreas.
|
||
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Di3 er bra nok den, men vært moro med nesten nytt lok
mvh leif j olestad |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ta litt pent vare på dem så går de i evigheter........ |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Eller til evigheten Edited by Nordlandsbanen - 07 februar 2007 at 16:34 |
||
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Spør du meg er de noe forbanna dritt som burde vært bannlyst under kjøreledning på Østlandet. Jeg har selv vært på nippet til å måtte instille lokaltog i Asker fordi jeg var usikker på om jeg var i form til å kjøre videre etter å ha ligget i dieseleksosen etter et av disse lokene gjennom Liertunellen. Eirik |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jøss ville trodd at OBAS ville brukt El 13 lok i steden på elektrisfiserte strekninger. Dieselmateriel som unødvendig brukes på elektrifisert strekninger er nok ikke det som kan betegnes som den mest miljøvennlige løsningen |
||
Hilsen Andreas.
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det hele er et spørsmål om effektivitet og økonomi. I dette tilfeller var det behov for diesel siden skiftesporene på tømmerterminalen på Brakerøya ikke har kjøreledning. Enten kan man da kjøre diesel hele veien, man kan kjøre elektrisk så langt mulig og ha diesellok i ene eller begge ender for å ta skifting, eller man kan kjøre elektrisk og ha en diesel hengende med i toget. Skal man se på totalregnskapet da så er det ikke umulig at det er mer lønnsomt å bruke en diesel hele veien, men særlig miljøvennlig er det jo ikke da... Eirik |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
OBAS har vel også flere Di 3 enn El 13 også??? så det er vel kanskje et spørsmål om kapasitet også...
Edited by Andreas - 08 februar 2007 at 08:25 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi får jo håpe at noen snart tar etter amerikanerene og bestiller hybridlok.
Gjennbruk og mindre drivstoff og avgasser: Hybrid T43 fra SST film her |
||
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Genialt! Diesel lukt er ikke god-lukt.
|
||
Tut, tut.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dæven, så det finnes amerikanere som har hørt om ordet miljøvern... Får nesten gi litt applaus til disse få |
||
Hilsen Andreas.
|
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jo da, de har da holdt på med dette en god stund. RailPower er en av pionerene, og har utviklet teknologien som svenske SST bruker. Og GE kommer visstnok allerede til våren med sitt store hybridlok. Og jeg hørte at selv Toyota Prius" hybridteknologi har sin opprinnelse i bil-landet.... Vi er kanskje ikke så miljø-vennlige her hjemme som vi vil ha det til heller. |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hadde nettopp forelesning om klima på skolen i går. Og du har helt klart rett når du nevner at vi kanskje ikke er så miljøvennlige som vi skal ha det til. Den gjennomsnittlige utslippsmengden av CO2 per person i Norge ligger på 7,5 tonn i året. Bare Tyskland og USA ligger over oss på henholdsvis 10,1 og 20,6 tonn. Snittet på kolden per person ligger på 3,9 så Norge er helt klart med å påvirke dette feil vei. Kilde: Det internasjonale energibyrået. PS: dette begynner å bli litt of topic kanskje, men interessant er det
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Her i København er rygtet at fem stk. DSB MZ ll er solgt til et firma i Norge, for i nær fremtid at skulle køre biltog.!! Det har ikke været muligt at opsnuse firmaets navn. Med jernbanehilsen Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmmm hvem kan det være???? Lukter jo litt Ofotbanen AS (er de godt brukt er det nok dem), men har de råd til yttligere inversteringer med deres økonomi??? Hectorrail virker til avanserer bra.... kanskje de har noen avtaler på gang???? Hvis det var Cargonet hadde vi kanskje visst det allerede.... Finnes det eventuelt noen andre som det kunne vært??
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hector har nettopp bestilt nye lok, så de har neppe bruk for gammelt skrot... Eirik |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei det virker ikke som det er helt dem heller.... Er som sagt litt mer OBAS å kjøpe "godt brukt" materiel |
||
Hilsen Andreas.
|
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg hadde en del kontakt med hovedkontoret til Hectorrail for rundt et år siden, siden jeg skrev en liten artikkel til På Sporet angående kjøpet av Siemens-lokene. Det var åpenbart at Hectorrail hadde finansiell egenkapital i stor klasse, siden det er Høegh-Invest som styrer lommeboka. Derfor er det svært lite sannsynlig at Hectorrail har kjøpt falleferdige MZ"er fra Danmark. De kjøpte forøvrig et diesellok for noen måneder siden, siden de trengte et skiftelok på en tømmerterminal i forbindelse med en 10-års kontrakt de fikk. De gikk rett ut i markedet og hentet et splitter nytt Vossloh G2000, som forøvrig har litra BR 941 hos Hector. Siden dette er et MJ-forum kan jeg jo legge til fargekoden til Hector. Merk at de har ny logo, men at fargene er de samme.
Hilsen Kjetil |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Begynner å bli litt av en "etterforskning" dette her Ok så det er lite sannsynlig at det er Hectorrail som har kjøpt disse. OBAS har nok ikke råd ettersom regnskapene deres kun ender opp med negative tall. Tviler på at det er Cargonet.... Vi kan jo konkludere med at: time will show.... |
||
Hilsen Andreas.
|
||
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Trur ikke det er: Tågåkeriet baneservice cargonet Hector |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og ikke OBAS... Tviler på at NSB starter opp godstrafikk i eget regi igjen så..... Hvem står vi igjen med???.... Edited by Andreas - 08 februar 2007 at 20:40 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 806 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
MTAS
Connex tog AS AS Valdresbanen GM-Gruppen Magne Edited by MY1201 - 08 februar 2007 at 20:56 |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi står nok høyst sannsynlig igjen med OBAS. Det er kun de som skal starte med ny kjøring om dagen. (Riktignok kan det være en annen eier av lokene.) |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kan det i såfall være at de leaser dem da.... Men fem lok er ikke det litt mange? Eller kanskje halvparten er som deler og betegne? |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |