Dekalfilm |
Post Reply |
Author | |
olavm
Viderekommen Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 mars 2007 at 09:43 |
Hei Jeg arbeider med et lite HO byggeprosjekt der jeg vil lage mine egne skilt til et firma på PC og skrive ut på egen skriver. Men hvor kan jeg få tak i dekalfilm til blekkskriver, eventuelt til en fargelaser. Takk for innspill! Olav |
|
OlavM
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Sjekk Clas Ohlsen, de har slikt dekal papir, om de har til fargelaser vet jeg ikke. Men du skal være klar over at dette er hvite dekal ark, så man vil få et hvit bakgrunn. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
olavm
Viderekommen Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk Svein! Men hva hvis jeg ønsker blank bakgrunn? Olav |
|
OlavM
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da må du enten skaffe deg en printer som kan printe hvitt, eller få det gjort hos noen som kan tilby denne tjenesten. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
olavm
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, hvit bakgrunn for holde. Har du (eller andre?) forøvrig erfaring med å bruke produktet fra ClasOhlson, med f eks Solvaset for å få dekalfilmen tett inn mot underlaget? Olav |
|
OlavM
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har sett klare dekalark fra en amerikansk produsent, men husker ikke hvilken (noen som husker/vet?). Som SveinR skriver må man da ha en printer som kan printe hvitt for å få med denne fargen, men hvis det ikke skal være hvitt i det hele tatt kan denne filmen være et bedre utgangspunkt. F.eks. en gul logo som skal sitte på en allerede rød vegg http://www.posten.no/Posten/gfx/logotop.gif. Imidlertid kan det være en fordel med hvit film også, selv om det fortsatt ikke skal være noe hvitt i logoen, da det kan være lettere å få fargene til å dekke (ikke bli pransparente pga. dårlig metning). Edited by Asgeir - 01 mars 2007 at 22:10 |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |