MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Dere velger neste prosjekt...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dere velger neste prosjekt...

Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dere velger neste prosjekt...
    Posted: 19 februar 2007 at 20:40

Hva vil dere se som neste prosjekt......

En El 16 i Nydesign som blir til El16 Gods.....eller...

En El 17 (over) i flåmsbane farger (under) blir til...?(har en kåpe igjen,som jeg ikke har gjordt noe med)....Vel,dere bestemmer....I morgen formiddag blir valget tatt på basis av hvem dere vil se,så gi tilbakemelding

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 20:44
Nå er jo El 16 i NSB gods ikke noe særlig, ærlig talt er den vakker foran røde vogner fremfor grå godsvogner...

Men El 17 blir jo ikke så ille i grønn drakt...

Ta El 17 du! Og behold El 16 i sin gamle drakt...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 20:50

IKKE El 16 maskina, beste designet på El 16 noen sinne. Den modellen er verneverdig Gleder meg sykt til den nye versjonen kommer slik at dette loket også kan havne i min samling

Du får heller endre på El 17

Edited by Andreas - 19 februar 2007 at 20:53
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 20:54
Hehe, tenkte du ville ha noe å si om El 16 her ja   

Tror Yngve også har en sterk mening her
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 20:57

Hei,

Du må ikke endre på noen av dine EL17 maskiner!!! Bortsett i fra at dette er noe av det vakreste på skinner, så er dette en mye mer skjeldnere modell en EL16. En EL16 får man alltids tak i lett, er værre med EL17.. 

Skal du absolutt ha en EL17 i grønn drakt, så kan vi heler gjøre et bytte, har en grønn liggende her

Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
eskilm View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eskilm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 21:00
Jeg kan jo heller sende mine ting til deg så kan du gjøre hva du vil med dem. Det var jo det beste alternativet.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 21:02

Originally posted by carlf carlf wrote:

Hehe tror nok det ja

Æhhh blir helt gæren, noen som preika noe om at El 16 ikke kommer i nydesign, men i TKAB versjon... Har forstått det slik at begge kommer jeg da i tillegg til Cargonet.... I tillegg er den nå utsattt til jul... første gang den "skulle" ha kommet var på våren 2005.. 

Edited by Andreas - 19 februar 2007 at 21:13
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 21:14
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Hehe tror nok det ja

Æhhh blir helt gæren, noen som preika noe om at El 16 ikke kommer i nydesign, men i TKAB versjon... Har forstått det slik at begge kommer jeg da i tillegg til Cargonet....

Hehe selv om EL16 i nydesign er favorittloket mitt så betyr ikke det at jeg kommer til å oppsøke og ta livet av morten.h hvis han skulle finne på å omlakkere det. Det får nå være helt opp til han. Er sikker på at resultatet blir bra uansett.

Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 22:43

Neste prosjekt må være grønn EL 17 !!  Hviket lok. Flåmbanen er vel nesten Norges flotteste bane!!

Tom-Eddy

Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 22:48

Hadde ikke tenkt å slakte en EL17, men bygge en til av denne....

"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 23:00
Og til alle dere El 16 nydesign venner....så har jeg vel ett dusin lok som har blitt omlakkert til gods,cargonet,TKAB osv for andre, på samvittigheten....

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2007 at 23:20
Det blir vel utløst Fatwah mot meg snart

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 13:16

Da se det ut til at det blir El17 som skal bygges....etter e-mail stormen jeg fikk fra flere i går ser det ut til at det kan bli flere 17 kåper en bare en som skal lakkes og bygges....men når de er ferdige skal det dere ser under ferdigstilles...(trenger noen deler til før jeg setter i gang...)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 13:34
Oooooh, stilig!
Hilsen Carl-Frederic

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 13:53
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Da se det ut til at det blir El17 som skal bygges....etter e-mail stormen jeg fikk fra flere i går ser det ut til at det kan bli flere 17 kåper en bare en som skal lakkes og bygges....men når de er ferdige skal det dere ser under ferdigstilles...(trenger noen deler til før jeg setter i gang...)

Snakk med Claes om Bm73, han har gjort litt arbeid på sitt sett. Han hadde laget hele takdetaljene med pantografer og solatorer på BMU enheten ferdig til messa som var nå i helga

Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Ørj@n View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørj@n Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:29
fine bilder
Helsing Ørjan :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.