Dere velger neste prosjekt... |
Post Reply |
Author | ||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 februar 2007 at 20:40 |
|
Hva vil dere se som neste prosjekt......
En El 16 i Nydesign som blir til El16 Gods.....eller... En El 17 (over) i flåmsbane farger (under) blir til...?(har en kåpe igjen,som jeg ikke har gjordt noe med)....Vel,dere bestemmer....I morgen formiddag blir valget tatt på basis av hvem dere vil se,så gi tilbakemelding |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå er jo El 16 i NSB gods ikke noe særlig, ærlig talt er den vakker foran røde vogner fremfor grå godsvogner...
Men El 17 blir jo ikke så ille i grønn drakt... Ta El 17 du! Og behold El 16 i sin gamle drakt... |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
IKKE El 16 maskina, beste designet på El 16 noen sinne. Den modellen er verneverdig Gleder meg sykt til den nye versjonen kommer slik at dette loket også kan havne i min samling Du får heller endre på El 17 Edited by Andreas - 19 februar 2007 at 20:53 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe, tenkte du ville ha noe å si om El 16 her ja
Tror Yngve også har en sterk mening her |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei, Du må ikke endre på noen av dine EL17 maskiner!!! Bortsett i fra at dette er noe av det vakreste på skinner, så er dette en mye mer skjeldnere modell en EL16. En EL16 får man alltids tak i lett, er værre med EL17.. Skal du absolutt ha en EL17 i grønn drakt, så kan vi heler gjøre et bytte, har en grønn liggende her |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
eskilm
Nykommer Joined: 09 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg kan jo heller sende mine ting til deg så kan du gjøre hva du vil med dem. Det var jo det beste alternativet.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe tror nok det ja Æhhh blir helt gæren, noen som preika noe om at El 16 ikke kommer i nydesign, men i TKAB versjon... Har forstått det slik at begge kommer jeg da i tillegg til Cargonet.... I tillegg er den nå utsattt til jul... første gang den "skulle" ha kommet var på våren 2005.. Edited by Andreas - 19 februar 2007 at 21:13 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe selv om EL16 i nydesign er favorittloket mitt så betyr ikke det at jeg kommer til å oppsøke og ta livet av morten.h hvis han skulle finne på å omlakkere det. Det får nå være helt opp til han. Er sikker på at resultatet blir bra uansett. |
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
Tom-Eddy
Nykommer Joined: 19 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neste prosjekt må være grønn EL 17 !! Hviket lok. Flåmbanen er vel nesten Norges flotteste bane!! Tom-Eddy |
||
Tom-Eddy
|
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hadde ikke tenkt å slakte en EL17, men bygge en til av denne....
|
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og til alle dere El 16 nydesign venner....så har jeg vel ett dusin lok som har blitt omlakkert til gods,cargonet,TKAB osv for andre, på samvittigheten....
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det blir vel utløst Fatwah mot meg snart
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da se det ut til at det blir El17 som skal bygges....etter e-mail stormen jeg fikk fra flere i går ser det ut til at det kan bli flere 17 kåper en bare en som skal lakkes og bygges....men når de er ferdige skal det dere ser under ferdigstilles...(trenger noen deler til før jeg setter i gang...)
|
||
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oooooh, stilig!
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Snakk med Claes om Bm73, han har gjort litt arbeid på sitt sett. Han hadde laget hele takdetaljene med pantografer og solatorer på BMU enheten ferdig til messa som var nå i helga |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Ørj@n
Nykommer Joined: 13 februar 2007 Location: Noreg Status: Offline Points: 45 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
fine bilder
|
||
Helsing Ørjan :)
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |