Ny på forumet |
Post Reply |
Author | |
Harald
Viderekommen Joined: 10 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 februar 2007 at 19:09 |
Hei
Jeg har tatt opp igjen modelljernbanehobbyen etter at jeg har bedre plass hjemme. Kanskje det etter hvert blir plass til et større anlegg. Jeg liker helst å kjøre Märklin, men ser jo at det finnes mye annet på markedet. Spørsmålet er hvor man får kjøpt mere skinner til en billig penge? Jeg har sett litt på qxl, men finnes det andre steder man kan kjøpe brukt. |
|
mvh Harald
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei og velkommen tilbake til hobbyen I tillegg til qxl, har vi tradera.se og ebay som er blant de jeg er mest kjent med. Men også messer er det lett og få kjøpt en god del skinner for en rimelig penge Det er messe allerede nå til helgen i Trondheim... |
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kommer litt ann på hvilke skinner du skal bruke... M-skinner er det MASSE av på bruktmarkedet, det er noe K-skinner (svært lite siden de fleste bruker dem med ballast) og praktisk talt inegn C-skinner.
Skal du ha C-skinner (anbefales når du allikevel skal i gang) så må du nok kjøpe nytt, prøv å få kvantumsrabatt eller så kan det hende du finner noe på auksjoner... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Går en del C - skinner på qxl for tiden da Carl-F, men disse selges jo nesten for nypris..... |
|
Hilsen Andreas.
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv en gratis annonse på http://www.mjf.no/bruktmarked/viewscat.asp?id=1100 ...
.. du kan jo ha flaks |
|
Bjørn Egil
|
|
Harald
Viderekommen Joined: 10 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for gode tips og svar.
Jeg har litt Märklin K-skinner, så det blir nok mer av det. Dessuten liker jeg å lage noe med ballast og landskap. Det er jo mange gode tips på nettet selv om enkelte helst vil at man bare skal kjøre 2-leder og fremo. Angående Märklin så er vel M-skinner mest for nostalgikerne, og C-skinnene synes jeg er for mye plastaktige. |
|
mvh Harald
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen K - skinnene er det jeg bruker/kommer til å bruke på mitt anlegg, her får man også flexiksinner som gir mulighet for å lage mer forbilderiktige kruver. C - skinner har vi også en haug av her hjemme, de er veldig greie å sette opp når man bare skal kjøre litt på bordet, men er enig i at de er litt vel "plastaktig" ja.... |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |