Underholdende märklin-filmer på Utube |
Post Reply |
Author | ||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 januar 2007 at 00:16 |
|
Et par koslige videoer her: http://www.youtube.com/watch?v=mcWBT8Uqp3Q http://www.youtube.com/watch?v=a2xwGCMSGew Eirik |
||
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Eirik Takk for linken. Nr. 1 var ikke så gal. Hyggelig stemning med musikken, ok klipp og varierende kameravinkler. Et lite minus for å zoome live (en gang). Lyssettingen er fryktelig, inkludert skygge fra fotografen på bakveggen. Filmen burde vært delt i to, en for hvert tog. Nr. 2 var tilsvarende ok, fram til der fotografen begynner med håndholdt kamera, bortsett fra overgangen mellom togene. Derfra er den helt forferdelig dårlig. Veiving med kamera, uten mål og mening. Autofokusen på kamera klarer ikke å følge med, så halvparten er uskarpt. Filmen burde vært delt i fler, en for hvert tog + helikopterturen. Stort pluss for stødig kamera (unntatt helikopterscenene). Stort pluss for å klippe inn forskjellige vinkler. Stort pluss for å variere kamerahøyde. Stort minus for å bare bruke eksisterende rombelysning (til og med lysrør, etter fargegjengivelsen å dømme). Det gir scener hvor toget bare blir en sort stripe, dybdeskarpheten blir heller ikke særlig god og autofokusen på kameraet får det vanskeligere. Film og foto krever ekstra lys. mvh Øyvind Edited by ØyvindS - 30 januar 2007 at 08:46 |
||
mvh Øyvind Strøm
|
||
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne har jeg sansen for. Stilig filming. |
||
Tut, tut.
|
||
eskilm
Nykommer Joined: 09 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
ØyvindS:
Svært så kritisk du var da. Syns vel egentlig den første var ganske ok. Var vel heller musikken som var ganske klissete. Pluss at det var en del uharmoniske klipp. |
||
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Christian Ja, den var bra.
Ja, smaken er som baken. Kritisk, moi? Jo, jeg kunne jo valgt å holde labbene vekk fra tastaturet. Men du, kritikk er aldri farlig. Man kan velge å ignorere den hvis man synes den er uberettiget (eller er for stolt) eller velge å lære av den hvis man synes den har noe for seg. Likegyldighet eller taushet kan man ikke lære noe av. Jeg prøver også å se noe positivt i et bilde/film. Egenprodserte bilder/film som folk her på forumet legger ut, får være i fred for mine kritiske fingre, med mindre de ber om det, for jeg vet at få bryr seg om uoppfordret kritikk, selv om den er aldri så konstruktiv. Jeg vet ikke så mye om film, men foto og lyssetting har jeg rimelig bra kontroll på. Så hvis noen vil ha min ærlige mening (ros og ris), så bare post noe under fotografering (her eller på Norsk MJ-forum) og be om kommentarer. mvh Øyvind |
||
mvh Øyvind Strøm
|
||
eskilm
Nykommer Joined: 09 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jada, ikke jeg som har laga filmen, så det er egentlig det samme for meg.
Det er vel kanskje ikke privatpersoner som har laga filmen, og da kan man jo være litt mer kritisk. Er forresten i klubben for å stort sett gi negativ kritikk, og ikke så mye positiv kritikk. Har uansett en oppfatning av mj-film stort sett ikke er mye å skryte av. I alle fall hva jeg har sett. |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Såvidt jeg kan skjønne ut fra kommentarene som ligger ved de to videoklippene så er anlegget et hjemmeanlegg bygget opp av far og sønn over en 14 års periode, og jeg tror det er sønnen som har laget filmene, så det er nok i høyeste grad snakk om amatørfilming. Eirik |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |