mer informasjon takk! |
Post Reply |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 januar 2007 at 19:51 |
Min onkel, (ex)togekspeditøren, kunne i kveld fortelle meg følgende lystige historie fra Støren:
Min onkel jobbet der en periode. for mange år siden. Han hadde fått mange klager fra kunder om at det ikke var rutehåndbøker å oppdrive på stasjonen. Min onkel hadde sett at det lå stabler med rutehåndbøker på kontoret til stasjonsmesteren og fremla problemstillingen, og hentydet at det kanskej hadde gjort seg med litt mere rutetider i hyllene på venteværelset. "nei, kan da ikke det! De bare forsvinner! Forøvrig har jeg i dag fått tak i et eksemplar av "Muntre historier fra jernbanen" av Overkonduktør S. Mæhlum, Kragerø. Boken er utgitt i 1948, og bærer sterkt preg av at man må ha vært i live på det tidspunktet for å se en del av humoren. Det er rimelig mye av de muntre historiene som er totalt uforståelige. FOr meg iallfall. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |