B7 vogner i gnistrende vintervær! |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 januar 2007 at 17:29 |
|
Her er en liten smakebit fra dagens happening! Mere bilder er lagt ut på hjemmesiden min carlf-jernbane.piczo.com
Da må jeg bare takke Moe og co(e) for en herlig dag! Edited by carlf - 27 januar 2007 at 17:56 |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godt bilde, Carl-Frederic.
Ikke like gode lysforhold i Halden, men her er en smakebit. Har fått hjelp av min tenåringssønn, Erlend, til bildebehandlingen. Finn Moe virket godt fornøyd med "togstuntet". Jeg vekslet noen få ord med han, og han var et eneste stort smil. Fikk hilst på noen få av dere. Håper dere kom greit hjem. |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Slenger på noen bilder jeg også Fattern og jeg gikk på toget i Ski. På første fotostoppet var det mange som skulle ut å ta bilder, en del gikk også temmelig i veien for hverandre Et lite stopp på Rakkestad Vi hadde også fotokjøring i en S - kurve sør for Rakkestad. I Halden stod det mye forskjellig, 2 stykk El 18 med B5 vogner, Hectorrail El 15, El 14 og mye annet 17 maskina under skifting i Halden Litt humor fra oppslagstavla i Ski
Til slutt vil jeg si takk til alle for en superbra tur, spesielt takk til Finn og Knut, godt Jobba! Edited by Andreas - 27 januar 2007 at 18:55 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er det litt flere bilder fra min side:
Oslo, 09:00. Masse tog! Fotokjøring #2, flott åpent vinterlandskap. Dobbeltspor på Østre linje. Det mange ventet på... |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe tror det er en del som driver litt prøvekjøring i kveld gitt Her i huset har El 18 allerede hvert ute på en liten prøvetur med sine to nye vogner, og fler skal det bli....... Edited by Andreas - 27 januar 2007 at 18:57 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Suget mot "Kjøp"-knappen på www.nmj.no ble ikke akkurat mindre etter å ha sett det bildet. Men jeg har ingen gode argumenter for å kjøpe vogner for minst 1800 kr (4stk B7 vogner) når jeg ikke har noe som helst anlegg å kjøre de på og det er heller ikke sikkert det blir noe i fremtiden heller. Men jeg skulle gjerne ha sett noen flere bilder av modellene i landskap... Ellers må jeg jo si at det var masse flotte bilder her! Edited by Yngve - 27 januar 2007 at 19:09 |
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Dersom man ikke må ha en plasskrevende rundbane, finnes det faktisk plassbesparende anleggstyper utover "mikro-anlegg", som tillater realistisk togfremføring. Jeg har akkurat lest to britiske bøker om emnet og de kan jeg anbefale til de som har (svært) liten plass, eller ønsker å bygge seg enn "nytt" og lite anlegg for å prøve seg i "nye" skalaer eller forbilder. Her er det mye inspirasjon å hente: For litt "online" lesing om samme tema, kan man se på siden til New Railway Modellers. For å ikke gå altfor "Off Topic" her, har også jeg sett NMJs chartertog i dag. -Ett glimrende og kreativt markedsføringstiltak, som jeg håper vi ser mer av (spesiellt ved lansering av damplokomotivsmodeller). Jeg registrerte mange barn med toget, og det burde jo borge godt for hobbyens fremtid. Siden chartertoget antakeligvis ikke aksepterer månedskort og ikke gikk til Moss, måtte jeg gå to platformer lenger bort for å ta toget hjem fra jobb i morges. |
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
jeg er rød av misunnelse
|
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
|
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
PØH, så de så.... -alle ser jo at dette bare er bilder av "Live-skala" moduler.....åsså snøøø da, bare for å slippe unna detaljeringa... liksom???
.....NÆI, jeg var ikke med.....å så da
Roger Abel
|
||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Litt flere vinterbilder:
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser du dårlig? Må se nøye etter for å få med detaljer vetu ligger faktisk ypperlig modellarbeid i østre linje!
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
JanT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og da tar vi med dette fra Oslo S. |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
...må kanskje gi poeng for lyssettinga på anlegge da... ....men hadde en dårlig dag i går fordi jeg var HER og ikke DÆR Fikk ikke lov å dra....hevnen var å bestille 7 Vogner ...så min tur med EL17 og 7 stk B7 kommer etter hvært
Øh, noen som rakk å ta et bilde av LYNTOGET mellom Spikkestad og Halden??? Roger Abel
Edited by ROBEL - 28 januar 2007 at 13:56 |
||
|
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Får satse på at det kommer flere liknende annledninger
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, det kommer kanskje en ny dovregubbe snart!
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
Magne Håheim
Nykommer Joined: 28 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Heisann! Jeg var også med på denne turen om Østfold, og har noen bilder jeg vil dele med dere! Legger dem ut her! Kos dykkarar!!
Like før dette bildet ble tatt, hadde vi gått av toget for å ta bilde. Da stod toget her!
Tar også med et pent bilde av Gutu holdeplass. Er nok ikke hverdag dette synet er å se på disse kanter!
Edited by Magne Håheim - 28 januar 2007 at 22:29 |
||
Hilsen Magne!
Besøk www.stkp.net |
||
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er et bilde fra banen mitt, med 17.2222 i aksjon med 7 vogner! :D
|
||
MvH
Thomas Olsen |
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ah herlig å se flere bilder av modellene. Det virker som om folk har vært altfor opptatt med teste de til å legge ut bilder. Jeg vurderer sterkt å handle nå.
PS! Jeg la deg til listen min på MSN. Hilsen en jevnaldrende MJ-er ikke langt fra der du bor |
||
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Per Inge...hvor kom de 7 vognene fra??? hvor mange varianter ble solgt på turen???
Roger Abel |
||
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er vel bare 3 ulike som ble solgt...
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var nok 4 forskjellige. |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var 4 mener jeg og huske, 2 annenklasse, en bistrovogn og en kombinert første og annenklasse.... Edited by Andreas - 29 januar 2007 at 17:13 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
NMJ oppfprdrer alle til å sende inn bilder og eventuelle videoopptak slik at de kan lage en historie om turen |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Yngve
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vet jeg sa tidligere at jeg ikke skulle bestille noen B7 vogner, men jeg må ha løyet. Nå har jeg ihvertfall bestilt 4 stk B7 vogner. Gleder meg til å begynne å sjekke postkassen om et par dager!
|
||
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |