Hva står på byggebordet november 2004? |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
Nicholas
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 november 2004 at 23:10 |
Mitt siste prosjekt....
En Roco El18 i Warbonnet...... Litt moro må en jo ha..... (Tittelen på tråden er endret litt...)
Edited by Nicholas |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, hva skal man si?
Lakk eller dekaler? Morsomt er det ihvertfall |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Nicholas
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel, Dag Cato. Grunnarbeidet er lakk, nærmere bestemt Tamiya Italian Red og Tamiya Silver Leaf. Og så er det Microscale dekaler for striper, flagg, sigarbånd og tekst. Har ikke helt bestemt meg for hvor nummeret skal sitte, men regner med det blir bak dørene, og muligens bare to siffer. Plassmangel..... Skal legge ut flere bilder når jeg har satt den sammen (pantografer, kadee-koblinger og sølv boggier o.l.)
|
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvordan var det den sangen var igjen; "That"ll be the day......"
Morsom idé, Nicholas og håndarbeidet ser jo flott ut! Et fint tiltak for å snikinnføre interessen for amerikansk MJ...... MVH Morten |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
ARTIG!!!
************************************************************************************************ For min del er det altfor mye på bygge- (eller rettere planleggings-) bordet, men nå har jeg iallfall laget en oversikt over når jeg håper å få unna de forskjellige sakene. "Gutter, jeg har en PLAN!" Tre mikroanlegg, diverse bygninger, trær og landskap, modulbygging... Jeg holder meg unna rullende materiell (iallfall akkurat nå) - litt ro må man ha i hobbylivet! Mvh Jon S. |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Herlig! Mye flottere enn den triste nydesignen til NSB Gleder meg til å se loket "in action"! |
|
Nicholas
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, her kommer loket satt sammen, la oss si 98% ferdig. (Ikke bry dere alt for mye om det som er i bakgrunnen.....) Det eneste som mangler på bildet, er Kadee-kobbel.
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, De siste par ukene har gått med til å ferdigstille denne slik at vi kan bruke den på messa: Hilsen Halvor
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tenkte å starte på denne lille Gx"en i helga. Andre ting som står på byggebordet i halvferdig tilstand og som muligens kanskje blir ferdig en gang : - Messingmodell N1 fra SM |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi har da litt om Gx også, her er to som er tatt vare på på Krøderbanen.
"Kofferten" til høyre har denne påskriften til høyre for døren: |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bortsett ifra at de ikke er noe fine, så må en vel ha en slik når de har gått på Fl.fjordsbanen. Gikk ikke disse for det meste bak motorvogn type7? Løp og kjøp.. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jo visst er de fine! Med et så utenkelig utseende er de direkte sexy! Det er riktig at de gikk etter motorvogner. MVH, Tom |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener at jeg så en slik "campingvogn" etter en motorvogn på Kongsvinger i januar -73. (var i militæret og skulle på kurs på radarstasjonen der) Husker ikke hva slags motorvogn det var som trakk. Petter Ramsdal |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes å huske at de ble brukt sammen med motorvogna - BM 87 ? -som gikk fra Finse til Geilo (og Ål?) på tidlig syttitall. KnuT |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er et bilde av en Gx festet bak på en BM87. http://home.no.net/smjf/algard/algard%20_motorvogn_0001.jpg Arne |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ahh.. flotte bilder folkens. Mange takk! De hjelper meg i videre arbeid med modellen. Håper å kunne legge ut noen bilder av fremdriften senere i uka.
|
|
conrail
Nykommer Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
1:160 litt amerikansk kan vel ikke skade,noe arbeid gjenstår det var mitt arbeidsbord |
|
S.W
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Her har Gx"en min fått første strøk med maling |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den var jammen fin! Jeg er nesten ferdig med min også. Men lakken er fremdeles klisete. Er det sånn "bufferten" skal være! Jeg skjønte ikke de helt jeg, så har ikke monter de enda. Mangler bare noe som kan trekke denne kofferten også da. |
|
Mvh
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Så fin den ble ! Jeg har nettopp fått min i posten, og skal snart bygge. Leste at den gikk bak BM 86. Jeg har en BM 91, men de er jo veldig like, så jeg tar "sjansen" MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
De gikk vel helst bak BM87 så utfordringen må jo være å få noen til å lage et byggesett eller ferdigmodell av denne.
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Løft i flokk? Den ser ikke uoverkommelig ut den saken der: http://www.jernbane.net/norge/bm/bm87/bm87.htm Tak som resinstøp, sider i etset messing. Mvh Håvard H Edited by Håvard H |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
ja jeg kjøper gjerne et byggesett
|
|
Mvh
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vet du hvilke baner denne trafikerte? Mvh Håvard H |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Flekkefjordsbanen f.eks burde skjønt det... Ellers så har vel den gått over store deler av landet, men mer kan jeg ikke si.. Men kjenner du noen som kan lage taket, så kjenner jeg noen som kan lage sidene.. |
|
Mvh
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror det har vært skrevet på Norsk MJ-forum om hvor de kjørte. Men jeg husker jo at de gikk som skoletog fra Finse til Geilo (og videre til Ål?) rundt 1970. En lørdag etter skoletid satt jeg på med BM87 (er vel ganske sikker på at det var det) fra Geilo til Haugastøl. Sammen med en lærer og noen andre elever gikk vi på ski inn til Hallingskarvet og overnattet i snøhuler (planlagt) før vi gikk tilbake til Geilo dagen etter. Det var den gangen det var noe som kalles snø..... Hilsen Knut (en gang på tur) |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Jeg har fått tak i et bilde som viser at den gikk bak andre typer motorvogner også. MJ-hilsen Tom Lynga |
|
|
|
Magne
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 81 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uvitende som jeg er stiller jeg kanskje et dumt spørsmål. Hva er denne vognen til? Hvilken funksjon fyller den? |
|
Magne
|
|
TomL
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Magne ! Neida, det finnes ikke dumme spørsmål ! (Men sikkert mange dumme svar ) Det er en enkel, liten godsvogn, fra den tiden NSB drev med litt service også, og gjorde hverdagen for hvermansen litt enklere. MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
I mine trakter gikk iallefall BM87 mye på Treungenbanen og Grimstadbanen.
|
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |