Pris på kryssfinerplater? |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 juni 2006 at 21:53 |
Er det noen her som vet hva 6 mm kryssfinerplater koster? Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det varierer sikkert en del fra butikk til butikk. Tror jeg betalte 300,- for en 8 mm plate hos BM i Sarpsborg.
Mvh Heine |
|
paalrise
Nykommer Joined: 05 juni 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Maxbo i Sørumsand tok vel 395,- for en 6mm byggeplate. Maxbo er ikke billigst, det vet jeg, men det var der de hadde henger, og plata var ikke til meg, men et annet Z-hode men på de tingene jeg har sammenlignet Maxbo og BM har BM vært MYE dyrere Men på den andre siden, Maxbo bruker forskjellige leverandører på trelast fra butikk til butikk, så utvalget og prisene varierer...
|
|
--
Mvh Pål R. |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Med andre ord må man regne med å betale en cirka 300 - 400 kroner for en slik plate. Det vakke så gæli Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Husk at finér kan være av forskjellige typer.
Meranti-finér er billigere men også sprøere i fibrene. Du må gjerne litt opp i tykkelse for å få platene stive nok. Meranti er vel også en slags regnskog-tresort. (Da blir jo ikke valget av finér helt miljøbevisst .... ) Norsk furu-finér er hard og stabil. Den koster litt mer, men til gjengjeld kan du bruke tynnere dimensjoner. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg betate 290 kr for en finerplater på Obs bygg på Vinterbro. Var rot med prisen så mulig jeg fikk den billig . Målet husker jeg ikke , men den hold til sitt mål.
Edited by Christian - 07 juni 2006 at 13:45 |
|
Tut, tut.
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Takk til alle som har svart! Norsk Furu - finer passer nok best til mitt bruk ettersom jeg skal lage modulkasser og da ønsker og ha tynest mulig materialer som samtidig er sterke, da ungår jeg også at de blir for tunge. Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Treant
Viderekommen Joined: 02 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Litt priser på forskjellig finner du her:
http://www.thaugland.no/prodliste.aspx?katid=0,2,22&niv=2&se lect=&sokord=finer&action=sok De holder til rett bak Torshov bilrekvesita her på Storo. |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for info Var innom Coop bygg på Vinterbro på Lørdagen og kjøpte inn kryssfinerplater og lekter, betalte 242,- per stk for 6 mm furufiner plater. Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |