Vil du ha en stasjon? |
Post Reply |
Author | |
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 juni 2006 at 10:22 |
Hei alle Uvergerlig skjer det at MJ-anlegg går tapt ved flyttinger etc. Hovedbanens 1/87 modell av Grorud stasjon står nå på kanten av containeren. Dette er et anlegg som er vist frem på en rekke messer for noen år tilbake, og er laget med få skalamessige kompromisser. Skinnene er Märklin K, men det er kablet for både veksel og likestrøm. Bygninger som finnes er: Det var meningen at jeg skulle ta over disse fra Hovenbanen MJ-forening, men jeg får ikke hentet de innen fristen. Så hvis noen i løpet av meget få dager melder seg, så kan de mot avhenting stå som eier av den største modell av en norsk stasjon (ca. 10 meters lengde). Endemodulene på bildet finnes ikke mere. Her er mer omtale: mvh Øyvind S. Moduler etter Fremo/FCS-standard.
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hadde jeg bare hatt 10 meter ledig. *sikle*
|
|
Tut, tut.
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Synd å se en slik modell bli knust, men det er slik som kan skje det.. Et tips må være å høre med NJK eller hvorfor ikke jernbanemuseet på Hamar?. Anlegget burde jo kunne gjøre seg utmerket der Hvordan er ellers status for hovedbanen mj-klubb nå Øyvind? siste oppførte styre på nettsidene er jo fra 2002... Eirik |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Hadde jeg hatt plass til å oppbevare det eller ha det oppstilt hadde dette vært et svært interssant restaureringsprosjekt Når er egentlig fristen for å hente det ? (måtte bare spørre alikevel) Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Svar innen 6. juni. Henting kort tid etter. |
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
Hans-Ingve
Medlem i MJF Joined: 28 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
|
hvor mye skal du ha for anlegget?
er det fryktelig mye skader? følger det med noe kjørbart matriell? |
|
Grønd
Fremo og MjF medlem Joined: 05 mai 2006 Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du har PM.
|
|
ØyvindS
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for interessen. Det er i hvertfall 5 som har meldt sin interesse, så jeg kan med glede melde at det ser ut som om anlegget finner et nytt hjem. |
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det lov å spørre hvordan det gikk med anlegget tilslutt? Er det noen med STOR plass som har det i kjelleren sin i dag ?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
NRKs Sommertoget ankommer Grorud i dag fredag den 21.7. Siden modellen ikke er å oppdrive anbefales det å oppleve originalen på dette togets eneste besøk i Oslo-området.
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |