mfx loksound damp decoder - lodde |
Post Reply |
Author | |
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 august 2015 at 21:17 |
Jeg skal kjøpe en mfx loksound dekoder og sette den i en Rivarossi O-skala BR80. Prinsippet for lodde dekoder er jo uavhengig av skala så jeg skriver derfor i HO 3-skinne. I mitt lok er det god plass til 40mm høyttaler og dekoder samt røykgenerstor type Seuthe 12. . Så til saken. Loddeskjema skulle jeg gjerne hatt. Og en ting til. Loket er ikke digitalt dvs DC-strøm og da DC motor. Har det noe å si? Og kan jeg koble røykgenerator på inn og ut på AUX nr1? Evt lys siden dette loket ikke har lys originalt? Røykgeneratoren har to ledninger ut i stedet for minus i metallkåpe. Eller skal jeg lodde minus på røykgeneratoren i minus strømopptak?
Men viktigst: link til koblingssjema for ESU mfx loksound damp versjon 4. Edited by HJM.models - 30 august 2015 at 21:19 |
|
HJM.models
|
|
Per Hilton
Veteran Joined: 29 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det står koblingsskjema i dekoderens manual, side 17.
Røykgeneratoren skal kobles mellom felles pluss for funksjoner (blå ledning) og en funksjonsutgang. http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitaldecoder/ |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |