MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Jeg lurer på når EL14 kommer jeg...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg lurer på når EL14 kommer jeg...

Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg lurer på når EL14 kommer jeg...
    Posted: 25 juli 2015 at 16:15
Jeg lurer på når EL14 kommer, jeg...
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2015 at 21:16
det lurer jeg på også, den bør vel komme snart Finn?
Thumbs Up
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2015 at 21:18
Vi har jo fortsatt ikke sett hva de to spørsmålstegnene i AC og DC i NMJ katalogen er, så det er jo lov å håpe på en kjørbar formnyhet i Topline.
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2015 at 22:24
Dersom du har problemer med å vente kan du kjøpe Lima EL14.
Tror selger nede i Stathelle fortsatt reklamerer med EL14

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59096588

Edited by SveinF - 25 juli 2015 at 22:33
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2015 at 00:13
Nei takk. Jeg kjører skala O
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2015 at 00:33
HAr du skfitet? Det var da N nylig?
Svein S
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2015 at 00:40
Ja jeg har skiftet for noen dager siden. Jegkan vraket banen som langt ifra var ferdig og har masse skinner for salg. Sporplaner har jeg sluttet ed også . Nå 3D tegner jeg norske hus/ tilbehør.

Edited by Helgejohan3 - 26 juli 2015 at 00:44
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2015 at 07:56
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Nei takk. Jeg kjører skala O
Hvis du venter på El 14 i 0-skala så må du nok vente lenge ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2015 at 21:56
Nå skal jeg kjøre USA western. Derfor skal jeg også kjøpe 3D printer så jeg kan lage westernhus i plastikk og kaktuser, indianertelt med totempæl etc.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2015 at 16:10
Vær forsiktig og test nøye før du kjøper en 3D-printer. De aller fleste som vanlige folk har råd til har for grov oppløsning. Det er flere tråder her i forumet om dette temaet. Lett å kjøpe katta i sekken.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2015 at 18:07

Nå skal jeg kjøre USA western. Derfor skal jeg også kjøpe 3D printer så jeg kan lage westernhus i plastikk og kaktuser, indianertelt med totempæl etc.

Hva har El 14 med USA's Western tid og gjøre .

Men NSB damplok type 14 kunne ha gått noen prøve turer der, på den tiden, siden det var et Baldwin lok..

Edited by Tåge - 27 juli 2015 at 18:08
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2015 at 21:27
El.14 var brukt av det velkjente western-jernbaneselskapet Fanta Se i en årrekke!
Dagfinn Rognstad
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2015 at 22:04
Originally posted by DagfinRognstad DagfinRognstad wrote:

El.14 var brukt av det velkjente western-jernbaneselskapet Fanta Se i en årrekke!

Dessverre er Fanta Se utsolgt på Svinesund, de hadde bare Cola SE i dag.
Mulig de fremdeles har på Nordbysenteret, men dit dro vi ikke.
Fortsatt god sommer.
mvh
Bjørn (i hyttemodus)
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2015 at 23:44
Originally posted by DagfinRognstad DagfinRognstad wrote:

Ahaa, det viste jeg ikke, jøss, lærer noe nytt vær dag
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2015 at 00:04
Ja visst, Achoo, Tapioka og Fanta Se Railway.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2015 at 09:04
Nå kjører jeg O-skala men jeg er inne på flere skalaer og titer og skriver. Mye på HO siden jeg hovedsaklig skal produsere norke hus i HO når jeg får 3D printer. Jeg venter ikke personlig på EL14. Det er også noe som heter ren nyskerrighet. Jeg skal ikke ha den selv. Amerikanske GP38 feks og en F3 er slike lok jeg skal ha jeg skal ha. 
Jeg nevnte norske hus. Jeg skal produsere det når jeg får 3D-printer om et år og i mellomtiden blir det jeg tegner tilgjenglig på shapeways.com så jeg selger det der. Jeg tenkte å gjøre en innsatts for norsk MJ. Ikke bare de tyske husene du får fra feks Faller - jeg vil øke utvalget for dere i Norge. Jeg har midlene og mulighetene denne gangen og i HO kommer det mest. Jeg kan vise et jeg driver og tegner nå. Dette kan dere lese meg om i den delen av forumet som tar for seg miljø bygninger etc. Men får å få det detaljert nok så tar det mange dager med fulldags-arbeid å lage selv en så enkel modell som denne.

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2015 at 22:56
Hei!

Jeg er litt usikker på hvor jeg egentlig skal poste dette innlegget, siden du skriver om sammenfallende tema, herunder Faller e-Train, Western-tema og 0-skala i flere forskjellige tråder og underforum.

Er O-skala også utebane også? Jeg har e-train skinner og de er av messing. Er det for å ligge ute? Ikke det at jeg skal det, jeg er bare nysgjerrig.

Selv om Fallers for lengst utgåtte e-train i likhet med 0-skala (normalspor) har en sporvidde på 32mm, indikerer jo skinnene med sin store svilleavstand, og det rullende materiellets store lasteprofil at det er snakk om smalspor. Det vil si at størrelsesproporsjonene er større enn 0-skala (1:43.5). Siden Faller lagde sitt e-Train i håp om skumme 'Playmobil-markedet' markedet på 60-70-tallet er det rimelig å anta at den upresise skalaen til e-Train ligger ett sted mellom 1:22.5 og 1:25.

Fordi e-Train ble laget for å være kompatibelt med Playmobil (Fallers egne figurer var selv meget like Playmo-figurene), kan du jo finne egnede westernhus, indianertelt, kaktuser og alt man trenger i Playmobils Western-serie. Jeg tror også Playmo lagde ett eget westerntog også. Utvalget er stort siden denne har hatt store variasjoner gjennom årene, og på denne linken kan du jo bla deg igjennom flere tiår med kataloger å se hva som er produsert i denne serien. Fordelen er at de er laget av robust plast, og jeg vil anta at bygningene er egnet for å stå ute på en hagejernbane.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.