MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Skinnerensevogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skinnerensevogn

Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skinnerensevogn
    Posted: 23 april 2015 at 15:09
Jeg er på jakt etter en grei løsning å pusse ca. 100 m med gamle skinner på. Det bør være en vogn med fast løsning som kan gjenbrukes da skinnene blir utsatt for tungt støv fra luftanlegget i rommet.

Skulle helst hatt det til mandag.. Skal til DMJUs store utstilling i Køge/København og kan evt. stikke innom en butikk og skafe der hvis de ikke finnes på lager i Norge.

Alle tips mottas med takk!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2015 at 15:26
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2015 at 15:39
Jeg har god erfaring med Rocos skinnerensevogn. Jeg kjørte to slike hver morgen på Gardermobaneanlegget, og hadde aldri problem med strømopptaket på anlegget. Pusse"klossen" må skiftes av og til, men ikke plagsomt ofte.
Svein S
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2015 at 17:14
Eplet faller ikke langt fra stammen. Det viTe seg at min lokale klubb DMJK har flere varianter som de bruker jevnlig. Men kanskje jeg må ty til et radiostyrt lok til å dra vognene hvis skinnene er for skitne..
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2015 at 19:03
Vi har LUX vogner i klubben her i Bodø. En skinnepussevogn og en støvsugervogn. Er det for møkkete skinner lar vi lokomotivet skyve vognene. Vi lar skinnepussevogna gå først å så støvsugervogna. I tillegg kan man ha en Roco skinnerensevogn etter lokomotivet/ene.
I tillegg har vi i klubben kjøpt inn LUX sin hjulrensemaskin. Den har vi installert i lokstallen på Bodø stasjon. Den kjører vi alt av materiell over. Den anbefales på det sterkeste!  
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2015 at 10:31
Kostbart utstyr fra LUX, men det så ikke dumt ut Smile
Har en hjulrense sak fra Woodland, men ikke blitt helt fortrolig med den enda...

Christian L.
Back to Top
KELL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KELL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2015 at 10:53
Jeg hadde hjurensesettet fra Woodland, men jeg syntest ikke det fungerte, så nå har jeg kjøpt med settet fra Lux, men har ikke fått det installert ennå.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2015 at 17:11
Var på DMJUs messe i Danmark i helgen, og der solgte de et sett med LUX støvsuger og pussevogn til rabattert pris. Men selv hadde jeg hverken penger eller plass i håndbagasjen..
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2015 at 17:23
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

------- Men selv hadde jeg hverken penger eller plass i håndbagasjen..

Virker som helbom Pelle. MJ-utstyr først, deretter taxfree hvis det er penger og plass vet du.
mvh
Bjørn
i "lettmobbe"modus
mvh
Bjørn
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.