NMJ BM69 og programmering av Zimo dekoder |
Post Reply ![]() |
Author | |
jhh61no ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 juni 2013 at 07:10 |
Hei
Dette gjelder programmering av 21.pins Zimo MX630 dekoder
Slet litt med å få til en forenklet programmering av lysene på BM69.
Målet var og kunne bruke F0 til å slå på 2 hvite lys foran og 2 røde bak, samt bruke F1 til å slå på samt å gjøre topp lanterne retningstyrt.
Etter å ha rotet litt rundt i en gammel Zimo instruksjon fant jeg at man
ganske enkelt kan programmere CV8=47 (Retningsnummeret til Norge !!) for å få satt følgende verdier
(Om det ikke virker programmer du den individuelt som vist under ) CV #13=“207” #35=”12” #61=“35” #121=”5” #122=”13” #124=”23” I tillegg (aksellerasjon/retardasjon) CV #3=”4” #4=”2” På BM69 som jeg har for hånden får jeg da den funksjon at F1 styrer topp lanternen og at denne er retningsstyrt, dvs F0 på og F1 av gir lysskifte 2hvite/2 røde mens F0 og F1 på gir lysskifte 3 hvite/2 røde |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |