Hvor korrekt er HobbyTrade sin JBV MZ 1415? |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Småen ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 desember 2012 at 16:51 |
|
Hei!
Lurer på hvor korrekt HobbyTrade sin JBV MZ 1415 er. Etter det jeg har sett på bilder, så er lysene feil. Stemmer dette? Og andre små detalier i fronten er feil? Takk for svar. Mvh. Marius
Edited by Småen - 15 desember 2012 at 17:17 |
||
![]() |
||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
A matter of life and death
|
||
![]() |
||
Småen ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
|
Og det er vel ettermonterte lykter for røde lys på (1:1) loket.
Det er vel røde lys nede på DSB sin, hvor JBV har hvite. Stemmer dette? Edit: Det jeg har sett på bilder, er også vindusviskerne feil. Er det noe annet? Og kan alt dette fikses?
Edited by Småen - 17 desember 2012 at 15:39 |
||
![]() |
||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
|
|
||
A matter of life and death
|
||
![]() |
||
hev ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
|
Sidevinduene på modellen er sølvfarget. Males de svarte, blir de riktige i forhold til virkeligheten.
|
||
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
||
![]() |
||
|
Etter de bildene jeg har sett, så ser de (mindre) hovedlysene røde. Fant ingen bilder av loket med lysene påslått, men de virker røde. (På DSB Mz) Men lyktene kan forandres til hvite. Antar at det ikke er så vanskelig? Fjerne det røde lyset og sette i hvitt. Eller?
|
||
![]() |
||
hev ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
|
På min modell har jeg montert nye ekstra lykter (hentet fra Heljan Di3 topplykt) under vinduene og nye røde lykter (stifter med rundt hode) lengre nede. Også sidevinduene er malt svarte. dette burde gjøre modellen mer lik forbildet.
![]() Edited by hev - 08 januar 2013 at 17:08 |
||
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
||
![]() |
||
|
Ser bra ut, men bildet var litt lite. Muligt å få ett større?
|
||
![]() |
||
hakhe ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
|
Det spørs jo hvilket tidspunkt modellen skal være korrekt etter. Hvis du baserer deg på 2005 og tidligere er modellen korrekt sånn den er rett fra eska, fant et bilde på Jernbane.net fra 19/08-05 hvor den ikke hadde blitt "ombygd" enda, etter dette kom som sagt nye lys og andre vindusrammer.
|
||
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |