Euro Modell Bremen 18. - 20. November 2011 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Ole P ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 november 2011 at 20:33 |
Hei der!
Her kommer noen bilder fra Euro Modell Bremen. Vi var 4 fra NJK avd. Bergen som hadde oss en liten guttetur forrige helg og i den anledningen så fikk vi også med oss Miniatyr Wünderland i Hamburg.
Først et bilde av papirmodeller
Et sveitsisk N-anlegg som hadde en enkel sporplan, men masse detaljer
Det var en del smalspor anlegg også. Tidsepoken til dette anlegget var 1917 med noen moduler fra 50 tallet
Nå har vi beveget oss ut mot kysten og i vår tid
Det var også et detajert hollansk anlegg etter tysk forbilde med H0 og H0e
0 skala i smalsporutgave
Så beveger vi oss over dammen og ser på G-skala
De hadde også en utrolig flott trikkeby i H0
Det var også mange flott diorama. Jeg synes at modellene kommer mer til sin rett når de er satt inn i en "historie"
Her var selvfølgelig fjernstyret lastebiler, gravemaskiner og hjullastere som jobbet med å flytte et lass med sandholdig jord rundt. Store RC vogntog og en hel "norsk gymsal" med tanks i alle størrelser og mannskap som gikk rundt i "uniform. Bilbane for de mer hurtige bilene. Båter i alle størrelser og fjernstyrte fly.
Denne messen hadde omtrent de samme forhandlerne som den i Neumünster som gikk av stabelen i mars i år.
Edited by Ole P - 25 november 2011 at 20:36 |
|
Mvh
![]() |
|
![]() |
|
Stein Arild ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 06 november 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var fine mj-bilder.
![]() |
|
taurus
|
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
Hei Ole Takk for sist. Det var flotte bilder. Jeg var på Eurospoor i 2009 og da så jeg også noen av de samme anleggene som dere så i Bremen. Når jeg ser nøyere på bildene så hadde ikke svanene landet på vannet da jeg var der i 2009. For øvrig hadde ikke Preiserne beveget seg noe særlig siden sist. Edited by KjellAn - 29 november 2012 at 10:49 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
helen ![]() Nykommer ![]() Joined: 29 november 2012 Location: Pakistan Status: Offline Points: 1 |
Thanks for sharing.It is nice collection of pictures.
|
|
http://www.nitrotek.dk/ - Nitrotek
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |