Cargonet CE119 fra Märklin. |
Post Reply |
Author | |
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 november 2011 at 02:05 |
Ser på bildet av loket i nabotråden men fargen på CargoNet loket ser jo helt feil ut:
Håper da virkelig at modellen er mer korrekt enn det bildet viser.
Petter
|
|
Ravndal
Nykommer Joined: 24 april 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor bryr du deg om det ,du skal vel ikke ha modellen allikevel,du hater jo MarklinModellen ser fin ut den
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slike katalogbilder skal man ikke bestandig tro helt på, for de er ofte tatt av prøvemodeller eller bare fargemanipulasjoner av andre utgaver av samme lok.
Mvh Heine |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
I modell er den iallefall i denne fargen!
Foto: Flickr |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er ikke Marklins modell, det er en Roco eller ACME modell.
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slik så den ut da jeg var i Nürnberg i februar hvertfall... |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
"Cargo" i sort tekst, ja. Vel,vel. Teksten skal være hvit den.
|
|
Svein S
|
|
Per-Inge-2613
Post Options
Thanks(0)
|
Bare en prototype må man huske, blitzen kan også lyve litt... Ærlig talt husker jeg ikke noe særlig om hvordan den så ut, var så mye annet moro å se på der nede :-)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Per-Inge-2613
Post Options
Thanks(0)
|
Ser på et annet forum at modellen blir levert med hvit "Cargo" :-)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
Personlig stusset jeg og når jeg så fargen i går. Den føles ikke helt korrekt, men det jeg følte mest var at lakkeringen virket alt for "ruglete" og grov. En slags sølv metallic som er alt for grovkornet i forhold til størrelsen på modellen virket det som.
Eirik Edited by eika - 15 november 2011 at 20:46 |
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
traiNman
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg hater ikke Märklin bare så det er sagt.
Og at blitzer lyver slik at hvitt blir til svart, det var nytt for meg. Har faktisk aldri opplevd det med mine blitzer.
Petter
|
|
traiNman
Post Options
Thanks(0)
|
Det var det inntrykket jeg også fikk da jeg så Rocos El16 i "Sølvsuper". Det er kanskje ikke så enkelt å få til den spesielle sølvgrå fargen i modell?
Petter
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nils Gullhav har lagt ut bilder på Norsk MJ-forum som viser at modellen har fått den korrekte skriftfargen.
|
|
Svein S
|
|
Per-Inge-2613
Post Options
Thanks(0)
|
Det endelig resultatet så ganske ok ut syns jeg! :-)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det kommet en Trix-utgave samtidig?
Den svenske HectorRail-utgaven som kom tidligere i år, virket pussig nok ikke med NEM MTC21-dekodere. For å få lys i ene enden, måtte hovedprintet få tilførsel av 5VDC på Aux.4-utgangen.
Derfor virker som regel ikke "rene" DCC-dekodere i denne loktypen da disse dekodere ofte er etter NEM-standard. Man må kjøpe multiprotokoll-dekoder og passe på at det er logikknivå på Aux.3 og 4.
Trolig gjør Märklin/Trix dette for å få større del av dekodermarkedet selv?
Trolig sitter samme elektronikkort i CN El19?
Har beskrevet hvordan det er mulig enkelt å rette det selv for en 10-kr. slik at alle typer dekodere passer elektrisk (med å sette inn en LM7805-krets).
Ellers skyldes den "ruflete" finish kanskje at loket er metallstøp? Den blir ikke like glatt som plast - uten pussing/polering - og slikt koster penger (som Märklin prøver å spare mest mulig av).
|
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har sett at hvitt kan bli grått og nesten svart har jeg sett når hvittfargen er gjort med "refleksfarge" om man skal kalle det det.
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
For sammenligningens skyld satte jeg de to modellene etter hverandre i går og tok et bilde:
Märklins lok er utvilsomt mye grovere i lakken og gir egentlig litt inntrykk av å være ruglete.
Jeg syns generellt det er veldig positivt når de store produsentene spanderer på seg å lage modeller fra vårt og andre små land, men det er trist når finishen blir såpass dårlig, spesiellt fordi det ser ut til å være en pen modell ellers og fordi det jo skal komme en likestrøsmutgave av den etter hvert som kunne blitt en storselger om kvaliteten matchet hva man er vant til fra Roco.
Eirik
|
|
|
|
El Loco
Viderekommen Joined: 13 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heldigvis blir dette mindre iøynefallende i korrekt 1:87, uten fotografisk forstørrelse! Modellen er fin, den! Selv om "flake"- effekten kunne ha vært noe mindre.
Ha en fin MJ- kveld, godtfolk! |
|
eika
Post Options
Thanks(0)
|
Grunnen til at jeg tok bildet var jo nettopp at den så såpass grumsete ut rett ut av esken uten kameralinse foran, men sett med vanlige øyne. Selv om andre detaljer er helt ok vet jeg ikke om jeg syns den fortjener betegnelsen "fin" når lakkeringen er såpass rar. Eirik |
|
|
|
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Här är min synpunkt på vad man kunde ha önskat av en modell från Märklin när PIKO klarar det bättre. Det
är också jäkligt synd att även TRIX användarna skall behöva få denna tråkiga
modell istället för sin egna 185 som nu säljs för €50 på rea. När nu Norge och Sverige bara får så få modeller kunde man väl göra den mer detaljerad som TRIX egna. Man får en känsla av att HOBBY loken görs allt för mycket och det snart måste införas retur system då intresset faller bara på ett halvår så det inte blir hyllvärmare Edited by jonas_sth - 23 november 2011 at 07:08 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |