MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Neopren tetningslist som skinne underlag
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Neopren tetningslist som skinne underlag

Post Reply Post Reply
Author
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Neopren tetningslist som skinne underlag
    Posted: 28 april 2011 at 11:36
Det er en tråd på trainboard-forumet som viser bruk av en selvklebende neopren tetningslist, 1" bred, som korkunderlag under skinnene. Er det noen som vet om en leverandør i Norge på noe tilsvarende, Biltema, Torshov, etc?

Tråd:
http://www.trainboard.com/grapevine/showthread.php?p=780036#post780036

Produkt:
http://www.mcmaster.com/#catalog/117/3450/=bt9h2v
1" wide neoprene 1/8" thick
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2011 at 22:24
Er usikker på om det er det samme stoffet, men jeg kjøpte en rull på Clas Ohlson med tanke på å bruke det til underlag.  Det er imidlertid ikke prøvd i praksis.  Er også i stuss om lenken her er riktig, så du bør nok sjekke i butikken.  Artikkelnummer 30-8414
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2011 at 22:36
Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

Er usikker på om det er det samme stoffet, men jeg kjøpte en rull på Clas Ohlson med tanke på å bruke det til underlag.  Det er imidlertid ikke prøvd i praksis.  Er også i stuss om lenken her er riktig, så du bør nok sjekke i butikken.  Artikkelnummer 30-8414
Men hvor tykk er denne tapen? Den viker ikke tykk nok, men jeg vet ikke.

Ellers så var det vel litt vanskelig å finne det rette produktet med linken jeg ga i første innlegg. Her er litt mer info om det produktet jeg tenker på, som er en pakning laget av neopren og kork:

Compressible Oil-Resistant Cork/Rubber Gaskets

Cork granules blended with neoprene or Buna-N rubber give these gaskets compressibility similar to that of natural cork. Not rated for pressure. Cut with scissors.

Neoprene & Cork Strip Gasket 1/8" Thick, 1" Width, 50' Length lengde 50 feet, pris $14.40

Det ender vel med at jeg bestille rlitt fra USA.Tongue

Direkte link med Varenummer: http://www.mcmaster.com/#94545K59
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2011 at 12:58
Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

Har sjekket denne tapen i butikken, men det er vanlig tynn, men fleksibel tape, ikke noe slikt jeg er ute etter.

Prøvde å bestille den "tykke" noepren-tapen fra USA, men fikk beskjed om at de ikke sendte overseas. Så da får jeg høre med noen US Z-heads om de kan sende meg noe eller jeg får vente til jeg skal til USA i juli.Confused
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.